88هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم و کلزا به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد


88هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم و کلزا به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد

اهواز- ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: 88هزار میلیارد ریال تاکنون به کشاورزان گندم و کلزاکار خوزستانی پرداخت شده و پیگیری برای تسویه کامل مطالبات آنان ادامه دارد.

امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون ۹۳ درصد مطالبات کشاورزان کلزا کار خوزستانی بابت فروش۷۶ هزار و ۷۰۰ تن محصول ، هفت هزار و ۳۷۰میلیارد ریال معادل ۵۵ درصد مطالبات کشاورزان گندم کار به مبلغ بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال از طریق بانک عامل به حساب آنان واریز شده است.

وی با اشاره به دست آمدن یک رکورد دیگر درخرید تضمینی گندم درخوزستان گفت:با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی‌ ، خرید گندم در این استان به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن رسیده که این رقم در مقایسه با خرید سال گذشته گندم در استان بیش از ۲۳۰هزار تن افزایش یافته است.

جهان نژادیان افزود:در روزهای پایانی خرید تضمینی گندم قرار داریم ولی به دلیل استقبال بی نظیر کشاورزان خوزستانی ، همه۱۵۲ مرکز خرید استان همچنان فعال بوده و تا آخرین روز، امکان تحویل گندم و کلزا وجود دارد.

وی ادامه داد: برداشت گندم در خوزستان از دهه سوم فروردین ابتدا از مناطق جنوبی استان شروع شده بود وهم اکنون در بسیاری از نقاط استان عملیات برداشت گندم پایان یافته است.

به گزارش ایرنا سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن بود که این آمار خوزستان را در جایگاه نخست کشوری از حیث حجم خرید این محصول راهبردی قرار داد و معادل ۲۵درصد کل خرید تضمینی گندم در کشور بود.

افزایش میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال زراعی ماقبل آن در حالی است که سال زراعی جاری ۸۰ هزار هکتار از گندمزارهای دیم استان به علت خشکسالی و کاهش بارندگی از بین رفت.

قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال (با احتساب ۱۰هزار ریال جایزه) و دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال بود.

گندم مورد نیاز سالانه جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان، حدود ۶۵۰هزار تن است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده‌های دامی و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور، در جایگاه نخست قرار دارد.

گندم ، کلزا ،کنجد ، نیشکر ، چغندرقندر ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، خرما ، سبزی ها و صیفی ها و انواع مرکبات از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا