تلاش‌ها برای یافتن دختر گمشده تا مدال آسیایی آلیش‌کار کالپوشی در اخبار استان سمنان


تلاش‌ها برای یافتن دختر گمشده تا مدال آسیایی آلیش‌کار کالپوشی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی، دستیابی آلیش‌کار اهل کالپوش به مدال برنز مسابقات آسیایی، کشف پیکر چویان در جنگل ابر شاهرود و مفقودشدن دختربچه ای در کالپوش میامی، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از سی‌ و یکم اردیبهشت تا ششم خرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۲ هزار سبد کالا با همکاری کانون خادمیاران استان بین نیازمندان توزیع شد.

حمید رضا رجب زاده روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: با توجه به هم افزایی نهادهای حمایتی در راستای افزایش کمک و حمایت اقشار آسیب پذیر جامعه، بیش از ۱۳۰ مرکز نیکوکاری در استان سمنان در حال خدمت به نیازمندان است.

رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: ۱۰ کودک با بررسی و برگزاری کمیته های فرزندخواندگی سال گذشته به متقاضیان واگذار و ۹ فرزند مقیم در مرکز نیز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

مژگان دلشاد روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲ خانه‌ نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان وجود دارد و ۳۶ فرزند از خدمات نگهداری آموزشی این خانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح غربالگری بینایی برای کودکان سه تا ۶ سال در این استان گفت: ۳۲ هزار و ۹۵۸ کودک استان سمنان واجد شرایط بهره‌مندی از این طرح هستند.

محمود منطقی روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: سال ۱۴۰۱در هر شهرستان استان سمنان ۴۱ پایگاه دائمی و غیر دائمی و سیار در سطح اول، ۹ بینایی‌سنج سطح ۲ و سه پزشک متخصص چشم سطح سه جهت اجرای برنامه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه سمنان گفت: کلینیک دیابت کودکان از روز چهارشنبه( چهارم خرداد) در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی آغاز به کار می کند.

کامران قدس روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: کلینیک دیابت کودکان از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ویزیت کودکان دارای مشکل دیابت، آزمایشات روتین و مورد نیاز هر فرد، تعیین دارو و میزان داروی مصرفی، تعیین نوع و میزان انسولین مصرفی را پوشش می دهد.

معاون خدمات درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی سمنان گفت: سه کلینیک دیابت و فشار خون در مراکز تامین اجتماعی استان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان راه‌اندازی شد.

حمید بهمنش معاون خدمات درمانی استان سمنان روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با برنامه ریزی های انجام شده کلینیک های دیابت و فشار خون علاوه بر بیمارستان شفا سمنان در پلی کلینیک های شهرهای شاهرود، سمنان، و درمانگاه دامغان آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تصادف پراید با وانت در ۱۲ کیلومتری جاده شاهرود به مجن یک فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت.

محسن مزجی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه ساعت ۲۲:۰۷ دقیقه در جاده شاهرود به مجن بعد از کارخانه سیمان رخ داد که در این تصادف یک مرد ۷۰ ساله سر صحنه جان باخت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود از کشف پیکر چوپان ۷۵ ساله پس از ساعت‌ها جست‌وجو در جنگل ابر خبر داد.

علی عامریان سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه امروز گزارشی مبنی بر گم‌شدن یکی از اهالی روستای ابر به هلال احمر اعلام شد، افزود: این فرد چوپانی ۷۵ ساله بود که حدود پنج روز پیش به منظور چرای گوسفندان در منطقه ابر مستقر شده بود.

گم شدن دختر هفت ساله در دشت شقایق کالپوش میامی و بی نتیجه ماندن جست و جوی چندروزه برای یافتن وی، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی

برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان سمنان روز جمعه همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) و تشییع ۲ شهید گمنام با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان، مسوولان شهرستان و امت شهیدپرور در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود، افتتاح خانه مردم شناسی بختیان دامغانی با دارابودن صدها اثر تاریخی و نفیس در منزل یکی از علاقمندان به فرهنگ و هنر دامغان، برگزاری «روایت مادری» آیین تجلیل از مقام مادر شهید و نقد و بررسی کتاب «مادر که باشی» نوشته مرصع کاظمیان مادر شهید طحان چوبمسجدی روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، برگزاری آیین شِشِه به عنوان آیین نذر باران و پخت آش زنگلاچو (زردآلو نارس) روز پنجشنبه با حضور مسوولان و عموم مردم در دامغان، برگزاری اجتماع دهه نودی ها عصر چهارشنبه ( ۴ خرداد ۱۴۰۱) با اجرای سرود «سلام فرمانده» در میدان جمهوری سمنان و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در پارک موزه دفاع مقدس این استان روز سه‌شنبه با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: قدیمی‌ترین فرش خودرنگ دستبافت سنگسری به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی در موزه گرمابه پهنه سمنان رونمایی شد.

امیر کرم‌زاده عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین فرش خودرنگ سنگسری در موزه گرمابه پهنه سمنان بیان کرد: علاقه مندان تا دهم خردادماه فرصت دارند برای بازدید از این فرش بی‌نظیر به موزه گرمابه پهنه سمنان مراجعه کنند.

مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان گفت: پنج رمان با موضوع «خرمشهر» و با محوریت «خرمشهر، مقاومت مردم» به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر توسط هنرمندان حوزه هنری استان تولید شد و به مرحله چاپ رسید.

مهدی زارع روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: سال ۱۴۰۰ طرح تالیف رمان‌هایی با موضوع خرمشهر با محوریت "خرمشهر، مقاومت مردم" از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی تعریف شد.

اقتصادی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سه هزار و ۶۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز طی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در استان با هماهنگی عوامل انتظامی و تعزیرات و همکاران این شرکت کشف و ضبط شد.

سید محمد حسینی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان در ادامه نظارت‌ها و بازرسی‌ها از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان‌های استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

ورزشی

رییس هیات تکواندوی شاهرود گفت: چهار نونهال تکواندوکار پسر از این شهرستان به مسابقات انتخابی آزاد تیم ملی اعزام شدند که از بین آنها امیرطاها سلیمانی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

علی اکبر ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ۶۸۵مبارز تکواندوکار در خانه تکواندو تهران از روز ۳۱ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد ماه برای پوشیدن لباس تیم ملی به مبارزه پرداختند.

دبیر هیات کشتی استان سمنان گفت: محمدرضا نبی زاده در مسابقات کشتی آلیش کلاسیک قهرمانی آسیا مدال برنز وزن ٧٠ کیلوگرم را کسب کرد.

محمدرضا نادعلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رقابت های کشتی آلیش کلاسیک قهرمانی آسیا از ٣١ اردیبهشت تا سوم خرداد در شهر اوش قرقیزستان برگزار شد با حضور تیم ملی کشتی آلیش مردان برگزارشد.

رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: ٢ بانوی‌ تکواندوکار استان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و ٢ سرمربی تیم ملی پومسه مردان و تیم ملی نوجوان در رقابت های آسیایی حضور دارند.

سعید نوروزی عجم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون غزل سلطانی و سعیده نصیری با کسب رتبه نخست در مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بزرگسالان به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی دعوت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان