پیگیر شناسایی ضاربان محیط‌بان و همیار محیط‌زیست استان فارس هستیم


پیگیر شناسایی ضاربان محیط‌بان و همیار محیط‌زیست استان فارس هستیم

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در حال پیگیری برای شناسایی ضاربان محیط‌بان شهید «محمد فرهمند» و «رضا بهرام پور» همیار محیط زیست در استان فارس شهرستان بوانات هستیم.

سرهنگ جمشید محبت خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا درباره حادثه روز جمعه ششم خرداد که منجر به شهادت یک محیط بان و یک همیار محیط زیست شد اظهار داشت: روز گذشته حدود ساعت ۱۸و ۴۰ دقیقه محیط‌بان محمد فرهمند به همراه دو همیار محیط زیست به نام‌های رضا بهرام پور و علی اسدی به صورت پیاده در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات استان فارس در حال گشت زنی بودند که خبری مبنی بر حضور دو شکارچی در منطقه دریافت می‌کنند و راهی منطقه مورد نظر می‌شوند.

وی افزود: از سوی دیگر همزمان رئیس محیط زیست شهرستان بوانات و یک نفر دیگر هم از مسیر دیگری راهی منطقه مورد نظر می‌شوند که با نزدیک شدن به محل، دو شکارچی را مشاهده می‌کنند و با بی‌سیم به محیط‌بان فرهمند اطلاع می‌دهند که شکارچیان در محل حضور دارند و مسلح هستند همچنین شکارچیان یک قوچ را هم شکار کرده‌اند.

محبت خانی ادامه داد: بعد از آن، محیط‌بان فرهمند به همراه همیاران، شکارچیان را مشاهده می‌کنند که محیط‌بان اقدام به شلیک هوایی می‌کند و بعد از آن، درگیری رخ می‌دهد اما شکارچیان به سمت این سه نفر شلیک می‌کنند و در این درگیری محیط بان فرهمند با اصابت گلوله شهید می‌شود و رضا بهرام پور به عنوان همیار محیط زیست هم با اصابت گلوله به عنوان فداکار خدمت جان خود را از دست می‌دهد، همچنین همیار دیگر به نام علی اسدی که همراه این دو نفر بود نیز از ناحیه کتف مجروح و به بیمارستان منتقل می‌شود و اکنون شرایط مناسبی دارد.

وی اضافه کرد: رئیس محیط زیست شهرستان بوانات که همراه یک نفر دیگر از مسیر دیگری رفته بودند از این سه نفر دور می‌شوند و محیط‌بان فرهمند با بی‌سیم اطلاع می دهد که درگیر شدیم اما بعد از آن دیگر ارتباط قطع می‌شود و در این فاصله وی به شهادت رسیده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به پیدا شدن پوکه‌ها در محل مشخص شد که اسلحه شکارچیان گلوله زنی ۲۷۰ بوده است.

محبت خانی درباره هویت ضاربان اظهارداشت: هویت شکارچیان متخلف هنوز شناسایی نشده و دستگاه قضایی، اطلاعاتی و انتظامی پیگیر هستند تا هویت آنها مشخص شود اما هنوز شناسایی نشدند. ما هم در سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر موضوع هستیم.

به گزارش ایرنا بر اساس قانون حمایت از محیط بانان به محیط بانی که در زمان خدمت جان خود را از دست می دهند شهید و به همیار محیط زیست فداکار خدمت گفته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...