فیلم: قزوین بعنوان شهر تاریخی فاقد دانشکده هنر است


فیلم: قزوین بعنوان شهر تاریخی فاقد دانشکده هنر است

قزوین - ایرنا - نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر قزوین گفت : قزوین به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران متاسفانه فاقد دانشکده هنر است ، در صورتی که با استفاده از ظرفیت و موقعیت جغرافیایی این شهر، تأسیس دانشگاه هنر می‌تواند باعث تغییر و تحول شود.

به گزارش ایرنا، حامد مکملی روز شنبه با حضور در استودیو ایرنا قزوین افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که در تمامی حوزه‌ها دارد ، نتوانسته به نقطه مطلوب برسد و باید این حقیقت را بپذیریم که در هیچ زمینه‌ای شاخص نیستیم، در این استان یک مکان دائمی برای اجرای تئاتر وجود ندارد و این موضوع سبب شده است که مردم حتی نپذیرند در این شهر تئاتر اجرا می‌شود.

هیچ استفاده‌ای از نزدیکی پایتخت به قزوین نشده است و زمانی که بستر هنر و عرضه هنر در شهر نداشته باشیم طبیعی است که هنرمند به شهر دیگری کوچ کند زیرا جایگاهی برای ارائه هنرش وجود ندارد.

قزوین هیچ ویژگی شاخص مثال زدنی ندارد و در صورتی که با استفاده از ظرفیت‌ها بر روی یک اثر تاریخی، صنعت یا هنر معروف مانور داده شود از حالت محرومیت شهرت خارج خواهد شد.

قزوین عملاً شهر پایلوت‌های به سرانجام نرسیده است و با تأسیس دانشکده هنر در بافت تاریخی شهر، حضور هنرمندان و تغییر بافت تاریخی سبب رونق در حوزه هنر خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟