مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 36 هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد انجام شد


مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 36 هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

گچساران - ایرنا -مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال تاکنون مبارزه با علف های هرز در 36 هزار و 460 هکتار از مزارع استان انجام شده است.

حسین لایقی مطلق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت مبارزه با علف های هرز در ۳۴ هزار هکتار از مزارع گندم و ۲هزار و ۴۶۰ هکتار از مزارع کلزای کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه علف های هرز با گیاهان برای دریافت نور،آب و غذا رقابت می کند ابراز داشت: مبارزه با علف های هرز نقش مهمی در افزایش تولید دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وجود علف‌های هرز در مزارع باعث کاهش ۴۰درصدی عملکرد و پایین آمدن کیفیت محصولات می شود از کشاورزان خواست تا مبارزه با علف های هرز در مزارع را جدی بگیرند.

وی همچنین از انجام مبارزه با بیماری های گیاهان در مساحت سه هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد در یک ماه گذشته تاکنون خبر داد.

لایقی مطلق ردیابی ملخ های صحرایی و بومی در گستره ۱۸۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی و همچنین پایش مزارع برای شناسایی بیماری سن گندم در ۴۰ هزار هکتار از مزارع استان را از دیگر اقدام ها برای نگهداری از تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ذکر کرد.

وی بازدید از ۳۰ فروشگاه عرضه نهاده های کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد را از دیگر خدمات حوزه حفظ نباتات ذکر کرد و افزود: این نظارت ها به صورت ماهیانه یک بار برای همه فروشگاه انجام می شود.

لایقی مطلق عنوان کرد: این نظارت ها با هدف بررسی روند کمی و کیفی عرضه نهاده های کشاورزی و با مشارکت دستگاه های اجرایی متولی انجام می شود.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج