دختر تکواندو گیلان سهمیه بازیهای پارا آسیایی را کسب کرد


دختر تکواندو گیلان سهمیه بازیهای پارا آسیایی را کسب کرد

رشت - ایرنا - مریم عبدالله پور ورزشکار گیلانی موفق به کسب سهمیه بازیهای پارا آسیایی چین در رشته تکواندو شد.

رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وزشکار شایسته گیلانی که به همراه تیم ملی پاراتکواندو ایران در رقابتهای بین‌المللی امارات حضور داشت، با درخشش در آن مسابقات توانست جواز حضور در بازیهای پارا آسیایی را تصاحب کند.

محسن سترگی افزود: مریم عبدالله‌پور در رقابتهای بین المللی پاراتکواندو امارات در وزن منفی ۴۷ کیبلوگرم به مصاف حریفان خود رفت که در نهایت با اقتدار رقبایش را مغلوب کرد و ضمن کسب مقام قهرمانی و تصاحب مدال طلای این مسابقات، سهمیه حضور در بازیهای پارا آسیایی هانگژو چین را نیز بدست آورد.

وی ادامه داد: این تکواندوکار شایسته اهل شهرستان بندرانزلی استان گیلان در جریان مسابقات بین‌المللی پاراتکواندو، در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله نهایی به مصاف حریفی از قزاقستان رفت که توانست با اقتدار و با نتیجه ۴۵ بر ۶ این تکواندو کار را شکست دهد و نشان طلای این وزن را کسب کند.

وی ادامه داد: رقابتهای بین المللی پاراتکواندو امارات کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی در دو گروه مردان و زنان با حضور ۴۶ تکواندوکار از ۱۴ کشور در سالن التیقه شهر شارجه برگزار شد که تیم ملی پاراتکواندو بانوان ایران با چهار ورزشکار در این رقابتها حضور یافت.

سترگی خاطرنشان کرد: مریم عبدالله پور دارنده مدال طلای مسابقات پارا آسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین که سهمیه حضور در بازیهای پارا آسیایی در رشته تکواندو را کسب کرده، یکی از امیدهای کسب مدال طلای کاروان ورزشی ایران در بازیهای پارا آسیایی هانگژو چین بشمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس