183 زندانی در استان مرکزی از طریق پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند


183 زندانی در استان مرکزی از طریق پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند

اراک - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: 183 زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را در این استان می‌گذارنند.

«علی اسلام خواه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان اراک با ۱۰۱ زندانی و دلیجان با یک زندانی همراه با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۴۶ پابند الکترونیکی نیز امسال در اختیار زندانیان قرار گرفته که به جای حضور در زندان و تحت نظر و کنترل بودن، خارج از فضای ندامتگاه دوران محکومیت خود را سپری کنند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: زندانیانی مشمول استفاده از پابند الکترونیکی هستند که جرایم کم خطر و غیر عمد داشته باشند و فاقد شاکی خصوصی باشند.

اسلام خواه افزود: جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده و آسیب های مربوطه و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی محکومان در زندان بخشی از مزایای پابند الکترونیکی است.

وی، تلاش برای توسعه بهره‌مندی زندانیان از پابندهای الکترونیکی را یکی از برنامه های مهم و محوری دادگستری استان مرکزی در راستای طرح تحول قوه قضاییه اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: هرگونه صدور حکم مبنی بر استفاده از پابند الکترونیکی محدود به آرای قضات است که محدوده فیزیکی بهره‌مندی زندانی از آن را نیز فقط قاضی پرونده تعیین و مشخص می کند.

اسلام خواه، یکی از مزیت ها و فواید استفاده از پابندهای الکترونیکی را کاهش آمارهای مربوط به ورودی زندان ها عنوان کرد و افزود: با توجه به تلاش‌های گسترده قوه قضاییه برای کاهش تعداد زندانی ها، استفاده از این فناوری می‌تواند در آینده تاثیر چشم گیری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل زندان های استان مرکزی گفت: با نصب پابند بر پای زندانیان، آنان می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند و در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده، بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم به آنان داده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما