طرح یاس از سوی هلال احمر و کمیته امداد در قشم اجرا می‌شود


طرح یاس از سوی هلال احمر و کمیته امداد در قشم اجرا می‌شود

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) در سرزمین آب و آفتاب خبر داد و گفت: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف پذیرش مسوولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در سطح این جزیره اجرا می‌شود.

احمدنور سرودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس (یاران آسیب ستیز) را با اولویت مناطق کم بر خوردار و پر خطر از منظر سوانح طبیعی و آسیب های اجتماعی به ویژه حاشینه نشینی طراحی کرده که در آن نیروی انسانی و عملیاتی، مدجویان کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح مشترک، این نیروها به عنوان مسوولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها در حوزه ترویج آموزش های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث آموزش دیده، سازماندهی شده و به کارگیری می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم با بیان اینکه طرح یاس با فعالیت عملیاتی تیم های یاس در بیش از ۹۰۰ خانه هلال در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: در این طرح مشترک دختران و بانوان رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره مند می‌شوند که از ظرفیت آنان در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

سرودی توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای این طرح در جزیره قشم قرار است در قالب یک گروه پنج نفره معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان هسته مرکزی تیم یاس(یک نفر به عنوان فرمانده تیم و چهار نفر هم به عنوان مدیر گروه ها در کارگروه های چهارگانه دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت)، مردم یاران، کارآفرینان و امور رسانه ای آموزش دیده و در خانه های هلال جزیره مشغول به فعالیت شوند.

طرح یاس از سوی هلال احمر و کمیته امداد در قشم اجرا می‌شود

وی اضافه کرد: نظام آموزشی این طرح که در مرحله اول برای تعالی سبک زندگی مخاطبان و در مراحل بعدی و به مرور زمان برای تاثیر گذاری مثبت آنان در خانواده، محیط زندگی و جامعه پیرامون آنان به منظور توسعه و تحول اجتماع محور و ارتقا بهبود کیفیت زندگی قشموندان طراحی شده به ۲ شیوه آموزش های مجازی و حضور انجام خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم ارتقای عزت نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمند سازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه ها و فعالیت های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی و آموزش های غیر امدادی(سبک زندگی) را از اهداف اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برشمرد.

وی با اشاره به اینکه به تمامی افرادی معرفی شده از سوی کمیته امداد بعد از طی کردن آموزش های یادشده گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد، افزود: ان شاء الله این افراد به مرور زمان و پس از طی کردن آموزش مهارت شخصیتی، سبک زندگی موفق، موضوعات فرهنگی، معرفتی و بصیرتی، ارتقای سواد رسانه ای و نظایر آن به عنوان سفیر جمعیت هلال احمر در محله سکونت خود شناخته شده و تبدیل به عضوی مرجع، تاثیر گذار، مقبول و مفید در جامعه پیرامونی خود خواهند شد.

طرح یاس از سوی هلال احمر و کمیته امداد در قشم اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، نام جمعیت هلال احمر می تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد، عده ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها آن را تامین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه و تک نسخه ای، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی داوطلبانه و حمایتی می شناسند.

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یک شبکه بشردوستانه جهانی متشکل از ۸۰ میلیون نفر است که به افرادی که با مشکلات ناشی از بلایا، مخاصمه و مشکلات بهداشتی و اجتماعی مواجهند کمک می کند.

بشردوستی، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهان شمولی اصول بنیادین هفتگانه چارچوب اخلاقی، عملیاتی و سازمانی کار نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را تشکیل می دهند که این اصول در بطن رویکرد نهضت برای کمک به مردم نیازمند در جریان مخاصمه مسلحانه، بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری قرار دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!