برق دستگاه بالابر، جان جوان همدانی را گرفت


برق دستگاه بالابر، جان جوان همدانی را گرفت

همدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بی احتیاطی جوان همدانی هنگام استفاده از دستگاه بالابر موجب برق گرفتگی و مرگ وی شد.

«ارتین کمالی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرد ۳۵ ساله در منطقه چرمسازی شهر همدان حین استفاده از بالابر به علت برخورد بدن با سیم بدون عایق دچار برق گرفتگی شده و جان باخت.

وی با بیان اینکه ۱۹ نفر بر اثر برق گرفتگی سال گذشته جان خود را از دست دادند اضافه کرد: بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که بیشتر برق گرفتگی ها به دلیل ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می دهد چرا که با شروع فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می یابد.

کمالی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان باید اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و استفاده از وسایل برقی به کار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت