استاندار همدان بر ضرورت تزریق واکسن کرونا تاکید کرد


استاندار همدان بر ضرورت تزریق واکسن کرونا تاکید کرد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: با توجه به اهمیت و نقش واکسن کرونا در کاهش بار بیماری کووید 19 انتظار می رود هم استانی ها نسبت به تزریق واکسن در زمان های پیش بینی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: گروه های سنی پنج تا ۱۱ سال نسبت به تزریق دُز اول و دوم، گروه های هدف نسبت به تزریق دُز سوم و یادآور و افراد دارای بیماری زمینه ای و بالای ۷۰ سال نسبت به تزریق دُز چهارم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و دیگر نهادهای مسئول با اقناع سازی و بیان اهمیت و ضرورت تزریق واکسن در پیشگیری از بروز بیماری مردم را نسبت به تزریق واکسن کرونا ترغیب و تشویق کنند.

استاندار همدان بیان کرد: همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری به ویژه هنگام حضور در اماکن عمومی مورد تاکید است نباید به این موضوع با اهمیت کم توجهی شود.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد: هم اینک پنج شهرستان استان همدان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد که باید نسبت به رعایت شیوه نامه بهداشتی به ویژه استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت فضای موجود در اماکن ورزشی، فرهنگی، مذهبی، رستوران ها و کافی شاپ ها توجه شود.

وی گفت: یکی از مطالبات نیروهای طرحی دانشگاه علوم پزشکی استخدام و ادامه فعالیت در این مجموعه است که باید نسبت به فراهم کردن زمینه ادامه فعالیت این افراد در بخش درمان و سلامت اهتمام ویژه صورت گیرد.

استاندار همدان تاکید کرد: کادر درمان نباید فکر کنند که با فروکش کردن بیماری، افرادی که در راه مقابله با این ویروس منحوس ایستادگی کرده و شهید دادند فراموش شدند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: فراموش کردن وعده های داده شده به نیروهای فعال در بخش سلامت و درمان با کاهش بیماری کرونا، دور از انصاف، مُروت و جوانمردی است بلکه باید تمام حق و حقوق آنها پیگیری شود.

وی اظهار داشت: کادر درمان در راه مقابله با ویروس کرونا ایستادگی کرده و با اهدای جان خود سلامتی را به مردم هدیه کردند بنابراین باید به وعده های داده شده عمل کرد و نسبت به تبدیل وضعیت آنها حتی در بخش خصوصی اقدام کرد.

استاندار همدان از مدیرکل آموزش و پرورش و توسعه و تجهیز مدارس خواست نسبت به تجهیز مدارس به ویژه مجهز کردن آنها به سیستم تهویه هوای استاندارد با بهره گیری از خیران مدرسه ساز اقدام لازم را انجام دهند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به زودی شاهد ورود شمار زیادی از گردشگران به این استان خواهم بود افزود: آموزش و پرورش نسبت به آماده سازی مدارس برای اسکان مسافران و میراث فرهنگی با همکاری اصناف و اداره کل پدافند غیرعامل نسبت به بررسی نصب qr کد توسط صنوف اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش نسبت به جذب معلم مورد نیاز رایزنی های لازم را با وزارت متبوع انجام دهد تا در سالتحصیلی جدید مشکلی در این زمینه نداشته باشیم و به طور میانگین تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس ها از ۳۰ نفر تجاوز نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش