نهمین خانه هلال بافق افتتاح شد


نهمین خانه هلال بافق افتتاح شد

یزد- ایرنا - نهمین خانه هلال بافق روز شنبه در مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران (معدن چاه گز) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به زلزله های اخیر در اطراف معدن چاه گز و بنا به در خواست مسئولان مجتمع فلات مرکزی و هماهنگی‌های به عمل آمده و برگزاری نشست های لازم، راه اندازی این خانه تصویب شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد امداد و نجات مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: فضای خانه هلال با موقعیت فلات مرکزی ایران جانمایی و رئیس و مسئولان تخصصی نیز برای خانه یاد شده مشخص شدند.

وی هدف از راه اندازی این واحد را آموزش پرسنل و تشکیل تیم‌های امداد و نجات با قابلیت سیار بودن در معادن مختلف، خانه هلال یادشده در این مجتمع معدنی - کارگری شروع به کار کرد.

تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد به منظور ارتقای فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری و حمایت از زندگی و سلامت افراد جامعه از دیگر اهداف خانه های هلال اعلام شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت خانه‌های هلال در این منطقه سبب آمادگی بهتر و توانمندسازی بیشتر برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه می‌شود تصریح کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمکهای اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا همچنین توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت‌های این خانه هلال است.

وی تصریح کرد : این خانه هلال دارای یک تیم امدادی با تجربه برای زیر پوشش قرار دادن حوادث است و زمینه مشارکت فعال داوطلبان را در خدمات امدادی و بشر دوستانه منطقه معدنی و فراتر از آن در سطح شهرستان فراهم می‌کند.

حرازی زاده خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال، مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات، شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود.

یک خانه هلال نیز تا چند روز آینده در یکی از روستاهای دهستان سبزدشت بافق به بهره برداری می رسد.

سال گذشته سه خانه هلال در حوزه صنعت و معدن، طلاب و کارخانه لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری و مشارکت واحدهای مربوطه، در شهرستان بافق افتتاح شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...