مدیر حج و زیارت: ظرفیت کاروان‌های حج استان یزد تکمیل شد


مدیر حج و زیارت: ظرفیت کاروان‌های حج استان یزد تکمیل شد

یزد - ایرنا - مدیرحج و زیارت یزد بابیان اینکه ظرفیت کاروان های حج این استان تکمیل شده است، گفت: پروازهای حج تمتع یزد از پنجم تا هفتم تیرماه عازم سرزمین وحی می شود.

علی اصغر شریفی زارچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه اولویت ثبت نام برای حج تمتع امسال مربوط به دارندگان فیش ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ بوده است، اظهار داشت: از متقاضیان حج تمتع که در سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌اند و سن آنها زیر ۶۵ سال است نیز ثبت نام مجدد به عمل آمد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اولویت اعزام با ثبت نام اولیه در مورخ ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ است و با هماهنگی هایی که با هواپیمایی، انجام شده است، فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد عهده دار انتقال زائران یزدی خانه خدا به فرودگاه مدینه منوره برای شرکت در مراسم معنوی حج تمتع امسال است.

مدیر حج و زیارت: ظرفیت کاروان‌های حج استان یزد تکمیل شد

مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه حجاج یزدی مدینه قبل هستند، خاطر نشان کرد: حج تمتع پس از ۲ سال وقفه امسال با یک هزار و ۷۴۲ زائر و عوامل اجرایی اعم روحانی ، مدیر و معاون کاروان و خدمه در قالب ۱۴ کاروان ۸۰، ۸۵ ، ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره طبق برنامه عازم سرزمین وحی می شوند.

شریفی در خصوص شرایط عربستان برای پذیرش زائران با توجه به شرایط کرونایی، اظهار داشت: تمامی زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان آسترازنکا و سینوفارم است.

مدیر حج و زیارت یزد تصریح کرد: مهلت اعتبار گذرنامه متقاضیان اعزام به حج تمتع بایستی حداقل تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ باشد.

مدیرکل فرودگاه استان یزد اول خردادماه به خبرنگار ایرنا گفته بود: زائران یزدی در قالب ۱۴ کاروان با هفت سورتی پرواز هواپیمای ایرباس ۳۰۰ و ۶۰۰ به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

به گفته عباس محمدی ، عملیات بازگشت حجاج یزدی به میهن نیز در روز اول مرداد تا چهارم مردادماه انجام می شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج