طرز تهیه اردک ماهی سرخ شده با سس مخصوص


طرز تهیه اردک ماهی سرخ شده با سس مخصوص

طرز تهیه خوراک اردک ماهی سرخ شده با سس مخصوص خوشمزه و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه اردک ماهی سرخ شده با سس مخصوص

مواد لازم برای تهیه خوراک اردک ماهی خوشمزه

اردک محلی ۱ عدد پیاز ۱ عدد سیر ۲ حبه رب انار ۲ ق غذا خوری رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری آب نارنج به مقدار لازم نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول ( سرخ کردن )
ابتدا گوشت اردک را با نمک و فلفل خوب ماساژ دهید تا مزه دار شود سعی کنید دور تا دور اردک را کاملا مزه دار کنید تا مواد به خوبی جذب اردک شود و طعم بهتری پیدا کند سپس داخل تابه مقداری روغن ریخته و صبر می کنیم تا داغ شود سپس اردک را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم.

مرحله دوم ( پخت خوراک اردک )
بعد از اینکه اردک به خوبی سرخ شد آن را از تابه خارج کرده و داخل همون تابه، پیاز را خلالی کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود. زردچوبه را اضافه کرده و سپس سیر را رنده می کنیم و با پیاز مقداری تفت می دهیم تا عطرش خارج شود. سپس رب انار و رب گوجه و آب نارنج را اضافه می کنیم و کمی که تفت خورد اردک سرخ شده را به سس اضافه می کنیم و مقداری آب جوش رویش ریخته و در قابلمه را می گذاریم تا مغز پخت شود پس از پخت، نمک غذا را اندازه کرده و اگر تمایل داشتید طعم ملس تری داشته باشد ۲ ق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید و در کنار برنج سرو نمایید.

نکات و فوت و فن های خوراک اردک ماهی محلی

در اواخر پخت می توان ۱/۴ پیمانه انار به خوراک مون اضافه کنید. برای گرفتن بوی اردک آن را بمدت ۱۲ ساعت در مخلوط سرکه و نمک بخوابانید تا بوی نامطبوع آن گرفته شود. از اردک های محلی استفاده کنید. گوشت اردک چرب است پس روغن کمتری استفاده کنید. همیشه به گوشتتون کم آب اضافه کنید طوری که وقتی مغز پخت شد همزمان آبش هم کشیده شود اینطوری طعم بهتری پیدا میکند. می توان کمی سویا سس و یا سبزی معطر خشک نیز افزود. می توان این خوراک را به صورت شکم پر در فر نیز تهیه کرد. این غذا برای ۵ نفر مناسب است.

منبع: مهارت آشپزی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن