طرز تهیه کیک هویج و دارچین خانگی بدون شیر


طرز تهیه کیک هویج و دارچین خانگی بدون شیر

طرز تهیه کیک هویج و دارچین بدون شیر خوشمزه و آسان به روش خانگی

طرز تهیه کیک هویج و دارچین خانگی بدون شیر

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و دارچین

هویج ۲ پیمانه آرد ۲ پیمانه تخم مرغ ۴ عدد دارچین ۲ ق غذا خوری روغن ۱ و ۱/۴ پیمانه جوز هندی ۱/۲ ق چای خوری شکر ۱ پیمانه جوش شیرین ۱ ق چای خوری بیکینگ پودر ۱٫۵ ق مربا خوری وانیل ۱/۲ ق چای خوری نمک ۱ پنس

مرحله اول ( آماده سازی مواد )
همه مواد را از چند ساعت قبل از یخچال خارج کرده تا هم دمای محیط شود.

هویج را شسته و پوست بکنید و ریز رنده بزنید.

آرد را ۳ بار الک کرده تا هوا بخورد.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه از قبل گرم کنید.

مرحله دوم ( زدن تخم مرغ )
تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل با تندترین دور همزن خوب بزنید تا کشدار و سفید رنگ شود سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر نیز هم می زنیم.

مرحله سوم ( اضافه کردن آرد )
آرد را به همراه دارچین و جوش شیرین و بیکینگ پودر و نمک و جوز هندی به تخم مرغ ها اضافه می کنید و خوب با لیسک به صورت دورانی از یک جهت هم بزنید سپس هویج را اضافه کرده و دوباره با لیسک هم می زنیم.

مرحله آخر
داخل قالب ۲۰ سانتی را کاغذ روغنی بیندازید و چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و چند بار به سطح بکوبید تا هوای آن خارج گردد، سپس داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۴۵ دقیقه قرار دهید بعد از اینکه نیم ساعت از پخت گذشت با خلال دندان چک کنید اگر تمیز درآمد برای ۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا سطح کیک نیز پخته شود پس از اتمام پخت از قالب خارج می کنیم. کیک هویج و دارچین خوشمزه را می توان با کرم چیز فراستینگ کاور کنید و یا بصورت ساده همراه با چای میل کنید.

نکات و فوت و فن های کیک هویج و دارچین خانگی ساده

می توانید ۱/۲ پیمانه گردو خرد شده به دستور اضافه کنید. زمان پخت تقریبی می باشد با توجه به دمای فر، خود کیک را بعد از گذشت نیم ساعت چک کنید. برای چرب کردن قالب تمام دیواره های قالب را چرب نکنید زیرا باعث می شود کیک خوب پف نکند. برای اینکه کیک از قالب به راحتی در بیاد به آن روغن جدا کننده بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط