استاندار ایلام: عوارض، مالیات ها و حق آلایندگی صنایع به استان باز می گردد


استاندار ایلام: عوارض، مالیات ها و حق آلایندگی صنایع به استان باز می گردد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: عوارض، مالیات ها و حق آلایندگی صنایع به استان باز می گردد و این مهم با تلاش و همکاری همه قانون شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: صنایع در پرداخت حقوق مردم و مسوولیت های اجتماعی جدیت داشته باشند چرا که برخی از این صنایع اکوسیستم را بر هم زده و در قبال آن باید حقوق مردم را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر احقای حقوق قانونی مردم استان در بخش نقت و گاز، گفت: قبلا ۱۴ صنعت دارای آلاینده در استان وجود داشت که براساس سفارش های پشت پرده و رانت ها این تعداد به ۴ صنعت رسیده است که باید محیط زیست و بازرسی استان بطور جدی پیگیری کنند.

بهرام نیا تاکید کرد: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند چرا که بحث حق و حقوق مردم استان در میان است.

درآمد ناشی از ارزش افزوده شهرداری ها اصلاح نشده است

استاندار ایلام گفت: در آمد ناشی از ارزش افزوده شهرداری براساس قانون قانون اصلاح نشده که اجحاف به حق شهرداریهای کوچک در اختصاص اعتبارات است که باید در مجلس پیگیری شود

وی افزود: از مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان از اوراق و اسناد خزانه ۱۳۷ میلیارد تومان دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف شده، اما ۲۵ میلیارد تومان مربوط به شهرداری ها جذب نشده است که فرمانداران بعنوان یک تکلیف از طریق شهرداران پیگیری کنند.

بهرام نیا در ادامه سخنان خود تحقق رشد اقتصادی ۹.۶ درصد را به منزله انجام وظایف هر دستگاه اجرایی عنوان کرد و افزود:برنامه ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منطبق با واقعیت ها و موجودی استان باشد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۹.۶ درصد بیش از ۵ درصد آن مربوط به سرمایه گذاری و مابقی آن مربوط به بهره وری است که برای رسیدن به این رشد فرمانداران باید اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: طی دو هفته میزان رشد اقتصادی در هر بخش و در هر شهرستان با توافق دستگاه اجرایی، فرماندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشخص و در جلسه بعدی ارائه شود.

بهرام نیا خواستار شد مدیران از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تسریع در تکمیل پروژه های استانی استفاده کنند و افزود: ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز در مرکز است و این می طلبید مدیران برای جذب اعتبارات در مرکز رایزنی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد