جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تلاش مضاعف


جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تلاش مضاعف

گچساران - ایرنا -جذب تسهیلات بانکی بند الف تبصره 18 که برای حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط از طریق صندوق کارآفرینی امید به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته در انتظار حمایت دستگاه های اجرایی برای شناسایی متقاضیان سرمایه گذاری برای جذب است.

این تسهیلات با بهره ۱۰ درصد، دوره بازپرداخت پنج ساله و با ۶ ماه دوره تنفس فرصتی برای اشتغال اقشار آسیب پذیر چون مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می شود.

همچنین این اعتبارات فرصتی ارزشمند برای شکوفایی ظرفیت های بی بدیلی چون گیاهان دارویی و صنعت گردشگری است.

این استان با ظرفیت تولید سالیانه ۱۹ هزار تن ماهی،۳۰۰هزار تن محصول باغی،۴۵۰ هزارتن محصولات زراعی، ظرفیت های بی بدیل عسل طبیعی و محصولات دامی بستری های مناسبی برای راه اندازی واحدهای فراوری،بسته بندی و صنایع تبدیلی دارد که امید می رود مسوولان به دور از فرصت سوزی برای کمک به رونق تولید با استفاده از تسهیلات بانکی مذکور پیش قدم شوند.

شناسایی افراد متقاضی برای پرداخت تسهیلات براساس قانون و انعقاد تفاهم نامه با هفت دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، گردشگری و میراث فرهنگی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، بنیاد برکت، فناوری اطلاعات و کمیته امداد امام (ره) باید صورت گیرد اما با گذشتن نیمی از فرصت تعیین شده هنوز سهم ناچیزی از اعتبارات مذکور جذب شده است.

از آنجا که کمتر از ۲ ماه تا پایان فرصت جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ باقی مانده است و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن صنایع بزرگ بیشتر از سایر نقاط کشور نیازمند وام های بانکی ارزان قیمت برای توسعه اشتغال و کارآفرینی است از مسوولان انتظار می رود تا برای جذب این اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.

با وجودی که در سال های اخیر تلاش های زیادی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و افزایش زیرساخت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته اما هنوز نیاز به تلاش های بیشتری برای بهره وری بهینه از این ظرفیت برای کارآفرینی و جهش تولید وجود دارد.

اختصاص ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ برای ایجاد فرصت های شغلی در استان اختصاص یافته است که در صورت جذب معادل ۲ برابر یعنی ۲۵۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

کاظم حاجی پور تاکید کرد: متقاضیان این تسهیلات بانکی باید براساس تفاهم نامه ای که با ۶ دستگاه اجرایی متولی منعقد شده از دستگاه های اجرایی متولی شناسایی و پس از تصویب در کمیته اشتغال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

وی اظهار داشت: با گذشت نیمی از زمان تعیین شده برای جذب این تسهیلات تاکنون تنها پنج میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

حاجی پور با اشاره به اینکه فقط تا پایان تیر ماه برای پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ زمان باقی مانده است از دستگاه های اجرایی متولی خواست نسبت به شناسایی و معرفی متقاضیان اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه دریافت کنندگان تسهیلات بانکی مذکور به زمان برای تامین ضامن و مراحل قانونی بانکی دارند عنوان کرد: شناسایی هر چه سریع تر متقاضیان دریافت این اعتبارات نیازمند تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی استان است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق سال ۱۴۰۰ یکهزار و ۸۰۰فقره تسهیلات به مبلغ ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان در این استان پرداخت کرده است.

حاجی پور اظهار داشت: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش های صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی و خدمات پرداخت شده است.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۸ درصد و در روستاها ۱۰.۱۳ درصد است جذب تسهیلات اشتغال راهکاری گرهگشا برای کارآفرینی در این استان است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب کشورمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی