10 هزار واحد مسکونی روستایی مینودشت و گالیکش غیرمقاوم است


10 هزار واحد مسکونی روستایی مینودشت و گالیکش غیرمقاوم است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مینودشت و گالیکش گفت: 23 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق روستایی این 2 شهرستان وجود دارد که 10 هزار واحد آن نیازمند مقاوم سازی است.

سید قربانعلی میر روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع واحدهای روستایی مینودشت و گالیکش تاکنون ۱۳ هزار و ۵۹۱ واحد مقاوم سازی شده است و باید به جای واحدهای غیرایمن موجود، خانه‌های محکم و مقاوم ساخته شود.

وی افزود: سهمیه امسال این ۲ شهرستان در طرح‌های مختلف مقام‌سازی هزار و ۱۴۰ واحد است که امیدواریم مردم بتوانند خانه‌های خوب و ایمنی داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن مینودشت و گالیکش ادامه داد: این ۲ شهرستان چهار شهر و چهار بخش به همراه ۱۳۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دارند که تاکنون طرح هادی در ۸۴ روستا اجرا شده و در ۲۹ روستا هم در حال اجراست.

میر، زیرسازی و آسفالت، جدول کشی، کانال و دیوار بتنی، کف سازی و محوطه سازی را از مهمترین پروژه‌های اجرایی در طرح هادی برشمرد و گفت: افق ۱۰ ساله طرح هادی در ۸۴ روستای مینودشت و گالیکش به پایان رسیده و نیاز به بازنگری دارد و ایمن سازی ۱۰ روستای در معرض خطر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال هم در مرحله تعیین پیمانکار است.

وی گفت: همچنین حفظ و احیای بافت با ارزش ۲ روستای ساسنگ و قلعه قافه پایین مینودشت در دستورکار قرار دارد و در سفر اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان هم ۶۵ میلیارد ریال برای این موضوع اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن مینودشت و گالیکش در خصوص اراضی بنیاد علوی داخل بافت روستایی، بیان کرد: از مجموع ۱۰۵ روستای دارای کد این شهرستان‌ها تا کنون نقشه برداری ۶۵ روستا پایان یافته است و در ۴۰ روستای دیگر همچنان ادامه دارد تا سندهای زمین بعد از احراز به مالکان تحویل شود.

میر اظهارداشت: تاکنون هفت هزار و ۹۵۰ فقره سند مالکیت به روستاییان این شهرستان‌ها واگذار شده است.

شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در مجموع حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در