پاکدل: هندبال ساحلی به طور قطع المپیکی خواهد شد


پاکدل: هندبال ساحلی به طور قطع المپیکی خواهد شد

تهران- ایرنا- رییس فدارسیون هندبال کشورمان گفت: هندبال ساحلی به طور قطع به المپیک اضافه خواهد شد و ایران هم مدعی سکو خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل روز شنبه در نخستین نشست خبری «آنتونیو گرا پی‌شه» سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان اظهار داشت: کارنامه گرا پی‌شه مشخص است و نیازی نیست در این مورد صحبت کنم. او با اختلاف بهترین مربی هندبال ساحلی دنیا است. گراپی‌شه در بحث آینده هندبال ایران بسیار خوشبین است و ما هم همین رویکرد را داریم که به طور قطع به رشته‌های المپیکی اضافه خواهد شد. یک آینده‌نگری در این مورد کردیم. مطمین باشید این رشته به المپیک اضافه خواهد شد و به طور قطع ایران هم مدعی سکو خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف ما این است که از دانش گراپی‌شه به خوبی استفاده کنیم تا مربیان خوبی تربیت شدند. با توجه به محبوبیت او در ایران، به ارتقا دانش مربیان کمک زیادی می‌کند.

رییس فدراسیون هندبال کشورمان در مورد تمدید قرارداد گفت: این یک موضوع ۲ طرفه است. سال پرترافیکی داریم. بدون بازی تدارکاتی، ۱۲ اعزام بین‌المللی داریم و به طور قطع آرزوی هر فدراسیون این است که با گراپی‌شه ادامه دهد.

حضور تیم هندبال زنان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی از دیگر موضوعات این نشست خبری بود. پاکدل در این خصوص توضیح داد: به ما اعلام کردند که تیم بانوان می‌تواند شرکت کند. برنامه داشتیم اما چند روز قبل اعلام کردند که تیم زنان به دلیل اینکه جزو هشت تیم برتر نیست، حق حضور در این مسابقات را ندارد. نمی‌دانیم معیار دوستان چیست اما در مسابقه‌های قهرمانی زنان جهان در اسپانیا، تیم ملی زنان سی و یکم شد. هرچه حساب کردیم بین تیم‌های کشورهای مسلمان، نفهمیدیم که چرا ما را جزو هشت تیم بالا قرار ندادند.

پاکدل در مورد حضور مربی خارجی در تیم ملی زنان گفت: در پیکارهای قهرمانی زنان جهان در اسپانیا هم دیدیم که از مربی مرد استفاده کرده بودند و فقط هلند مربی مرد نداشت اما با توجه به وضعیت متفاوت هندبال ما نسبت به سال‌های قبل، دنبال این موضوع هستیم. مخصوصا در بخش پایه دنبال آن هستیم. چند گزینه داشتیم و یکی از این گزینه‌ها از نظر کیفیت و سابقه بسیار خوب است.

رییس فدراسیون هندبال در پایان عنوان کرد: اگر وزارت‌ ورزش اجازه دهد، ما این توانایی را داریم که تیم هندبال ساحلی زنان را راه بیندازیم. اگر این تیم وجود داشت، می‌توانست در مسابقات آسیا نیز جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آورد. به احتمال بالا ۸۰‌ درصد هندبال ساحلی در المپیک ۲۰۲۸ حضور خواهد داشت و اگر اجازه داده شود، ما بدون درنگ تیم بانوان را تشکیل خواهیم داد.

مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان روزهای ۳۱ خرداد تا ۵ تیرماه به میزبانی هراکلیون یونان با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود. تیم ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های دانمارک، نروژ و مصر همگروه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان