سرمربی تیم هندبال ساحلی: فقط برای حضور به پیکارهای جهانی نمی‌رویم/به توانایی بازیکنانم ایمان دارم


سرمربی تیم هندبال ساحلی: فقط برای حضور به پیکارهای جهانی نمی‌رویم/به توانایی بازیکنانم ایمان دارم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان گفت: به طور قطع برای پیروزی به مسابقات جهانی خواهیم رفت. فقط برای شرکت کردن، اعزام نمی‌شویم.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گرا پی‌شه سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران امروز (شنبه) در نخستین نشست خبری خود اظهار داشت: باعث افتخارم هست که در خدمت اصحاب رسانه هستم. این یک فرصت است تا هندبال ایران پیشرفت کند. یکی از اهداف ما این است که برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس کسب سهمیه کنیم برای بدست آوردن آن بجنگیم.

وی در خصوص ظرفیت هندبال ساحلی ایران در جهان گفت: اولین خصوصیت این رشته آن است که غیرقابل پیش‌بینی است. به طور قطع برای پیروزی به مسابقات جهانی خواهیم رفت. فقط برای شرکت کردن، اعزام نمی‌شویم. تا الان کار خیلی سختی داشتیم و در فاز تمرینات آماده‌سازی خود راه طولانی داریم. اتفاق اصلی قرار است آنجا اتفاق بیفتد.

گرا پی‌شه افزود: من به بازیکنان باور دارم و می‌دانم که آنها توانایی کارهای بزرگ را دارند. پس فعلا باید کارهای خودمان را انجام دهیم و به دنبال پیش‌بینی نباشیم.

سرمربی برزیلی تیم ایران در مورد ناشناخته بودن تیم ایران در هندبال ساحلی قهرمانی جهان تصریح کرد: این موضوع می‌تواند هم به ما ضربه بزند هم مفید باشد چرا که می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم. تیم کره هیچ بازیکن سالنی نداشت اما قهرمان شدند. تمام آنها در کشور خود بازی می کردند و هیچ اردوی خارجی هم نداشتند. هندبال ساحلی در کل جهان آماتور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع مختص ایران نیست. دلیل آن این است که تمام بازیکنان هندبال ساحلی در هندبال سالنی هم بازی می‌کنند و همین مشکل ساز می‌شود چرا که نمی‌توانند به صورت کامل در تیم‌های ساحلی فعالیت کنند. این موضوع در همه جای دنیا دیده م‌ شود. تازه کار ما جلوتر هم هست. برزیل ۱۲ ژوئن قرار است تمرینات خود را شروع کند. خیلی تیم‌های دیگر نیز چنین مشکلاتی را دارند. کل جامعه هندبال نیاز به پیشرفت در این زمینه دارند.

گراپی‌شه در خصوص علاقمندی فدراسیون هندبال به هندبال ساحلی گفت: همین که آمدند و با من قرارداد بستند معلوم می‌شود که علاقمند به این رشته هستند. تیم نوجوان را مثال می‌زنم که بیش از ۲۰ اردو داشتند. همین نشان می دهد نگاه فدراسیون بسیار مثبت است.

وی عنوان کرد: اگر تیم نوجوانان موفق به برگزاری این اردوها شده، به این دلیل است که مشغله کمتری دارند. در بزرگسالان خیلی از بازیکنان درگیر هندبال سالنی هستند و بیشتر از نظر زمانی درگیری دارند. اما من واقعا این علاقه را در فدراسیون دیدم. انجمن هندبال ساحلی و شخص رییس فدراسیون نگاه ویژه‌ای به این رشته دارند و این موضوع خوشحال کننده است.

پرافتخارترین سرمربی هندبال ساحلی جهان تصریح کرد: پیام من این است که واقعا باید روی این رشته سرمایه‌گذاری کرد. هندبال ساحلی را مثل یک کالا می‌بینم که اگر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، سوددهی خوبی خواهد داشت. ورزش‌های خارج سالن در دنیای امروز در حال رشد است و نباید این نگاه باشد که هندبال ساحلی و سالنی با یکدیگر رقیب هستند.

گراپیشه در خصوص رقیبان ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ایران پیش از این در مسابقات حضور داشته اما کشورهای زیادی هستند که سبک من را می‌شناسند. سورپرایز می‌تواند در تاکتیک‌ها باشد. مصر می‌تواند شگفتی‌ساز باشد چرا که آنها آماده‌سازی خوبی داشتند. فدراسیون جهانی برای آنها مربی فرستاد که پیشرفت کنند اما بحث کرونا پیش آمد.

وی ادامه‌ داد: دانمارک مدعی قهرمانی است. نروژ هم همین‌طور. آنها با برنامه هستند. مشکلی که هندبال نروژ دارد این است که اولویت آنها تیم زنان است.

گرا پی‌شه در مورد امکانات هندبال ساحلی ایران بیان کرد: مقایسه کردن کار درستی نیست، اما من در برزیل هم مشکلاتی داشتم. سعی کردم یک روند صعودی داشته باشیم و امکانات را بهتر کنیم و حتی می‌توانم بگویم مشکلات ما در برزیل از اینجا بیشتر بود. به اندازه کافی امکانات وجود دارد. ۲ زمین در اصفهان و تهران دیدم و به نظرم خوب است. بازیکنان یک سری لوازم جانبی نیاز دارند اما تا به حال امکانات کافی وجود داشته. قرار است برای اردوی سوم از نظر امکانات بهتر شویم. امروز قرار شد محل برگزاری اردوی سوم مشخص شود. خوب تمرین کردیم و امکانات خوبی داشتیم. بازیکنان سطح بالا این نیاز را دارند تا امکانات خوب داشته باشند.

وی در مورد مدت قرارداد خود عنوان کرد: قرارداد من تا دوم جولای (۱۱ تیر) است و می‌تواند بیشتر هم شود. بحث زمان بازی‌هاست که دست ما نیست.

گرا پی‌شه تصریح کرد: سال ۲۰۱۷ اینجا بودم. آن موقع به‌خوبی لمس کردم چقدر بانوان هندبالیست به رشته ساحلی علاقه دارند. یک تورنمنت در اصفهان برگزار شد و چقدر خوب است که فدراسیون برای بانوان تورنمنت برگزار کرد. مربیان زن هم علاقه زیادی به این رشته دارند. امیدوارم یک روند رو به رشدی در این زمینه داشته باشیم. از مسایل فرهنگی و پوشش بانوان در ایران آگاه هستم اما اگر بخواهم هندبالی صحبت کنم، به این باور دارم که آنها در هندبال ساحلی می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ برسند.

مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان روزهای ۳۱ خرداد تا ۵ تیرماه به میزبانی هراکلیون یونان با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود. تیم ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های دانمارک، نروژ و مصر همگروه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)