تعداد روزهای آلوده خراسان جنوبی افزایش یافت


تعداد روزهای آلوده خراسان جنوبی افزایش یافت

دعاگویان گفت: تعداد روزهای آلوده خراسان جنوبی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

«فاطمه دعاگویان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: تعداد روزهای آلوده خراسان جنوبی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: داده‌های ثبت شده در پنج ایستگاه‌ پایش هوا از ابتدای سال جاری تا ۲۲ اردیبهشت ماه در بیرجند ۶ روز، سرایان ۹ روز، نهبندان ۲۰ روز و حاجی‌آباد زیرکوه ۱۱ روز کیفیت هوای نامطلوب به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دعاگویان با بیان اینکه بر اساس داده های ایستگاه پایش هوا، شهرستان زیرکوه نسبت به سال های گذشته افزایش چشم گیری در روزهای آلوده داشته است، گفت: عوامل گرد و غبار ناشی از تداوم خشکسالی ها در خراسان جنوبی است که سبب پوشش گیاهی کمتر و رطوبت کمتر خاک شده و در نتیجه آلودگی هوا را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در رتبه اول آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در کنار خوزستان و سیستان و بلوچستان است که براساس آخرین برآوردها سالانه خسارت جبران‌ ناپذیر ناشی از گرد و غبار به منابع مختلف استان وارد می ‌شود که اگر اقدام مثبتی برای کاهش گرد و غبار انجام نشود، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی متاثر از بادهای 120 روزه است که نیازمند اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای است، گفت: بر اساس مطالعات پنج میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۹۷ هکتار از مساحت استان یعنی یک سوم مساحت استان را کانون های گرد و غبار تشکیل می دهد که اقدامات مقابله ای جوابگو نیست.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش