طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج رستورانی و خوشمزه


طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج رستورانی و خوشمزه

طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج رستورانی و خوشمزه آسان و مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج رستورانی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت مجلسی

گوشت ران گوسفندی ۵۰۰ گرم

برنج ۴ پیمانه ماست چکیده ۱ لیوان تخم مرغ ۳ عدد پیاز ۱ عدد زعفران دم کرده نصف استکان کره ۵۰ گرم روغن مایع نصف لیوان روغن نیمه جامد ۱ قاشق غذا خوری بزرگ خلال پسته و بادام و زرشک به مقدار لازم نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم آب به مبزان لازم

مرحله اول: گوشت

گوشت را به همراه پیاز و ادویه کمی تفت دهید و آب اضافه کنید و زمان می دهید به مدت ۲ ساعت تا کاملا گوشت مغز پخت شود. بعد از پخت تکه های گوشت را برداشته و از آب گوشت به اندازه ۱ لیوان بردارید و کنار بگذارید و در تهیه دیگر غذاهای سوپی از آن استفاده کنید.

مرحله دوم: برنج

برنج را بهتر است از چند ساعت قبل آماده کنید و زمان دهید که برنج به همراه نمک و آب خوب خیس بخورد و سپس بر روی حرارت گذاشته و روغن نیمه جامد اضافه کنید تا برنج کمی نیم پز شود و آب برنج تمام شود.

مرحله سوم: ته چین

برنج که نیم پز شد آبکش کنید و در یک ظرف گود، نیمی از برنج را به همراه زعفران، ماست و تخم مرغ بریزید و برنج را برای ته چین آماده کنید.

مرحله چهارم: چیدمان

برنجی که برای ته چین آماده کردید را در کف قابلمه مورد نظر بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. سپس از تکه های گوشت روی برنج بچینید. در صورت تمایل از گوشت برای تزئین نگه دارید. سپس از برنج سفید بر روی گوشت بریزید و در آخر در قابلمه را دم کش بیاندازید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا برنج دم بکشد.

مرحله پنجم: پایان کار

پس از گذشت زمان دم کشیدن، ته چین گوشت شما آماده است. در ظرف مورد نظر سرو کرده و به همراه تکه های گوشت و همینطور خلال بادام و پسته و زرشک تزئین نمائید و نوش جان فرمائید.

نکاتی که به خوشمزه شدن ته چین گوشت کمک می کند

بهتر است از گوشت بدون استخوان استفاده کنید.

برنج را خیلی نپزید تا در هنگام دم کشیدن خمیر شود. میزان تخم مرغ بسته به ذائقه شما قابل تغییر است. برای استفاده از خلال و زرشک آن را آماده کنید به روشی که ابتدا در یک ظرف کمی روغن بریزید و خلال ها را به همراه کمی گلاب در روغن تفت دهید و سریع از روی حرارت بردارید که تلخ نشوند. زرشک را هم به همراه کمی شکر و روغن تفت دهید و برای تزئین استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا