کاهش 11 هزار و 110 واحدی شاخص بورس تهران


کاهش 11 هزار و 110 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 11 هزار و 110 واحد همراه شد.

کاهش 11 هزار و 110 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش ایران اکونومیست، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات اولیه روند رو به رشد طی کرد، اما ساعت 9 به بعد روند ریزش به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 11 هزار و 110 و احد به رقم یک‌میلیون و 553 هزار و 377 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش 4 هزار و 252 واحد به رقم 432 هزار و 541 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 165 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 596 فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 734 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، ایران‌خودرو، مپنا، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرمل و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با کاهش 90 واحد به رقم 21 هزار و 397 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 205 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به 364 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 362 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 20 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 8700 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آهن و فولاد غدیر، داروسازی دانا و نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، آریا ساسول و فولاد ارفع بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به چشم‌انداز نامناسبی که برای بازار ارز وجود دارد، سرمایه‌گذاران محتاط‌تر شده و امروز شاخص کل با ریزش همراه شده است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید حتماً از محل پس انداز و با مطالعه و مشورت صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟