حضور 3 هزار آزمایشگاه، استارتاپ و شرکت‌های فناور در رویداد بزرگ گام دوم


حضور 3 هزار آزمایشگاه، استارتاپ و شرکت‌های فناور در رویداد بزرگ  گام دوم

فردا رویداد ملی گام دوم یا عصر امید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناورانه دانشجویی توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که در آن 3 هزار آزمایشگاه و کارگاه، استارتاپ و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران و در آذرماه سال 1361 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی نوشته شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی امام خمینی (قدّس سرّه) فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین واحد دانشگاهی خود را در تهران به عنوان واحد تهران مرکز در مردادماه سال 1361 تشکیل داد.

دانشگاه آزاد اسلامی با تمامی واحد‌های دانشگاهی خود، بر پایه رنکینگ بین‌المللی URAP با رتبه 226 در دنیا و رتبه 2 در ایران بعد از دانشگاه تهران، از اعتبار خوبی برخوردار است. 31 اردیبهشت 1401 مصادف با چهلمین سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه وارد گام دوم خود می‌شود و به همین مناسبت رویدادی را با نام گام دوم دانشگاه آزاد برگزار می‌کند تا آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی در این چهل سال به بلوغ رسیده، در معرض نمایش قرار دهد.

محوریت این رویداد مهم، ارائه برنامه ‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم است. در این رویداد، علاوه بر ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه ارائه می‌شود. شعار این رویداد بزرگ، هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ، هزار شرکت فناور و خلاق است.

حضور 3 هزار آزمایشگاه، استارتاپ و شرکت‌های فناور در رویداد بزرگ "گام دوم"

"روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری رویداد برنامه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی چیست، گفت: چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی در هفته اول خردادماه است و از 4 ماه پیش یک برنامه‌ای را با عنوان "دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب" آغاز کردیم. در قالب این برنامه و در این 4 ماه گذشته بالای 500 استارتاپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

وی ادامه داد: با شروع این رویداد، یک تورنمنت و لیگی آغاز شد که هزار آزمایشگاه‌ و کارگاه‌ با هزار گروه پژوهشی که همراه آنها هستند، نشان داده شود. در کنار آنها هزار واحد از بهترین استارتاپ‌ها و هزار واحد از بهترین شرکت‌های خود را به این رویداد ملی دعوت می‌کنیم که در کل 3 هزار کانتنت برگزیده خواهند بود.

حضور 3 هزار آزمایشگاه، استارتاپ و شرکت‌های فناور در رویداد بزرگ "گام دوم"

دهقانی گفت: حالا برای رسیدن به هر کدام از این هزار واحد، مسابقات بسیاری در حال برگزاری است. از بالای 20 هزار شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی، 8300 شرکت توسط خود واحدها انتخاب شدند که در سیستم ما نزدیک به هزار شرکت انتخاب می‌شوند. این رویداد در واقع نمایش اقتدار ملی خواهد بود. همه این شرکت‌ها چه آنهایی که انتخاب شده و چه آنهایی که انتخاب نشدند، شناسنامه‌دار هستند یعنی چه کسانی در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند یا رابطه آنها با دانشگاه چطور است؟ چطور به دانشجویان دانشگاه سرویس می‌دهد، چطور سرویس مالی می‌دهد، چه آورده مالی دارد و... .

وی تصریح کرد: نزدیک به 200 تا 300 میلیارد تومان آمادگی و پتانسیل سرمایه‌گذاری در این رویداد ملی فراهم شده است. برنامه تلویزیونی "میدون" در هر قسمت به 7 شرکت خوب احتیاج دارد که من به آنها اعلام کردم برای هر قسمت حاضر هستم نزدیک به 10 شرکت به شما معرفی کنم.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:‌گفتمان عمومی دانشگاه آزاد اسلامی "فناوری" است. اخیراً‌ برای نخستین بار تمام معاونین دانشگاه و تمام مدیران کل در جلسه‌ای شرکت کردند که دکتر طهرانچی در آن جلسه اعلام کرد از امروز تا روز برنامه گام دوم، هیچ اولویتی در سازمان مرکزی مهم‌تر از این رویداد نیست!

دهقانی گفت: زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز تکان جدی خورده است، قبلاً اعلام می‌شد دانشگاه آزاد دانشجو می‌پذیرد! اما امروز موضوع open day را در واحدهای دانشگاهی مطرح کردیم یعنی از واحدها می‌خواهیم یک روزی همه مردم شهر به دانشگاه دعوت شده تا مردم از آن بازدید کنند.

اما سال گذشته 50 هزار مترمربع از بهترین ساختمان‌های دانشگاه آزاد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار کسب و کارهای فناور قرار گرفته است. در ادامه نیز توان سخت‌افزاری و مغزافزاری دانشگاه در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

رویداد ملی گام دوم یا عصر امید قرار است سالانه برگزار شود و همچنین تمام زیرساخت‌های علم و فناوری دانشگاه را شناسنامه‌دار شده‌اند. بیش از 1200 میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت برای رویداد "عصر امید" با صندوق‌های مختلف کشور به امضا رسیده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا