دولت سر قولی که بابت اشتغال به مردم داده هست


دولت سر قولی که بابت اشتغال به مردم داده هست

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه دولت سر قولی که به مردم برای اشتغال داده هست، تاکید کرد: وظیفه دولت ایجاد شغل نیست بلکه نظارت، هدایت، ‌حمایت، بسترسازی و برداشتن موانع است و همه کارها توسط بخش خصوصی و خود مردم انجام خواهد گرفت.

دولت سر قولی که بابت اشتغال به مردم داده هست

به گزارش ایران اکونومیست، محمود کریمی ـ درباره وعده دولت برای ایجاد اشتغال میلیونی و برنامه وزارت کار برای هدفگذاری یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان امسال گفت: دولت سر قولی که به مردم داده هست. برخی به ما می گویند از این شعار و وعده انتخاباتی که رئیس جمهور داده است بر نمی گردید؟ ما با قاطعیت می گوییم که وظیفه ما است که این مهم را تحقق بخشیم و در این راستا تمام ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال افتاد، گفت: آنچه که ما در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ توانستیم در بدنه حاکمیت با همراهی همه وزراتخانه ها استحکام ببخشیم این بود که همه را گرد هم آوردیم؛ به نحوی که در حوزه مانع زدایی، وزارت اقتصاد و مرکز پایش مجوزهای کسب وکار اقدامات خوبی صورت داده اند.

معاون اشتغال وزیر کار که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، افزود: ما درگاه ملی مجوزها را داریم و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوزهای مشاغل خانگی دو حالت است: یا فقط آنی و لحظه ای است که فرد مجوز را همان لحظه ای که ثبت می کند، پرینتش را می گیرد که ۳۵۰ مجوز به این شکل است وحالت دوم در زمان سه روزه است که در حال حاضر ۱۷۰ مجوز به صورت سه روزه صادر می شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه وظیفه دولت ایجاد شغل نیست، افزود: قرار نیست دولت در این فرایند ایجاد شغل کند بلکه آنچه که در واقعیت اتفاق می‌افتد توسط بخش خصوصی و خود مردم است. وظیفه دولت و حاکمیت، ‌ نظارت، هدایت، ‌حمایت، بسترسازی و برداشتن موانع است و تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی های صورت گرفته خبرهای خوبی در این حوزه برای مردم داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟