ساخت دستگاه تخلیه ریشه دندان توسط فناوران ایرانی


ساخت دستگاه تخلیه ریشه دندان توسط فناوران ایرانی

یک شرکت فناور ایرانی توانست با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها، نمونه دستگاه اندوموتور (دستگاه تخلیه ریشه دندان) را تولید کند.

ساخت دستگاه تخلیه ریشه دندان توسط فناوران ایرانی

به گزارش گروه علم وآموزش ایران اکونومیست، حمید بهزاد مدیرعامل شرکت بویان فناور توس درخصوص دستگاه اندوروتاری (اندوموتور) تولیدی این شرکت گفت: این دستگاه ابزاری جدید و پیشرفته در ترمیم ریشه دندان است و به منظور آماده‌سازی کانال ریشه دندان از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: در گذشته به منظور آماده‌سازی کانال ریشه دندان از فایل‌های دستی یا دستگاه‌های غیر اتوماتیک استفاده می‌شد که عدم کنترل دندانپزشک بر حرکات دستگاه، احتمال شکستگی فایل داخل دندان را به همراه داشت اما با کمک این دستگاه می‌توان ریشه دندان را بدون هیچ نقصی تخلیه کرد.

مدیرعامل شرکت بویان فناور توس ادامه داد: این دستگاه مورد استفاده تقریبا تمامی متخصصین درمان ریشه و حدود نیمی از دندان‌پزشکان عمومی است.

بهزاد همچنین درمورد میزان برابری این محصول تولید داخل کشور با سایر محصولات مشابه بازار گفت: این محصول مهندسی معکوس است، واردات این دستگاه موجب خروج سالانه حدود نیم میلیون دلار ارز از کشور می‌شود که با تولید و توزیع این محصول در بازار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال پایدار از خروج این مقدار ارز نیز جلوگیری کنیم.

ساخت دستگاه تخلیه ریشه دندان توسط فناوران ایرانی

وی به تسهیلات دریافتی از صندوق سلامت ثامن اشاره کرد و یادآور شد: تا زمستان ۱۴۰۰ شرکت ما موفق به اخذ هیچ‌گونه تسهیلات حمایتی برای ساخت این محصول نشد ولی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن شرکت توانست از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق برای تکمیل محصول استفاده کند، این تسهیلات پس از عقد قرارداد با صندوق، در کمتر از یک روز کاری به حساب شرکت واریز شد.

حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن هم درباره این محصول گفت: محصول این شرکت در حوزه دندانپزشکی و تحت عنوان اندوروتاری است؛ این محصول رقیب داخلی ندارد اما حدود ۲۴ شرکت خارجی از ۹ کشور تاکنون محصولات خود را در این بخش به بازار ایران عرضه کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: پاکسازی کانال ریشه دندان با بالاترین کیفیت و کمترین زمان، کاهش چشم‌گیر احتمال بروز درد پس از درمان و همچنین سرعت در انجام درمان و کاربری ساده و آسان از مهم‌ترین مزایای این دستگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد