کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اولویت دادگستری ایلام است


کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اولویت دادگستری ایلام است

ایلام - ایرنا - رییس کل دادگستری ایلام گفت: رویکرد و اولویت دادگستری استان کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است و این امر با آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از وقع جرم میسر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری ایلام، عمرانی علی محمدی روز شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: اجرای قانون با تفکر و برنامه ریزی مناسب میسر بوده و یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم آگاهی داشتن عامه مردم از قوانین و مقررات است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری امروزه در همه زمینه ها و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بازوی توانمند برای حفظ حقوق عامه و دستگاه های دولتی است و می تواند کمک فراوانی درهمه زمینه ها نمایدکه باید غنیمت شمرده شود.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: هدف اصلی پیشگیری، هشدار دادن و آگاه کردن عموم مردم به آسیب های اجتماعی است و در این راه نقش صدا و سیما در زمینه اقناع مردم، آموزش، فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه ارزنده و پررنگ بوده و باید از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

علی محمدی ادامه داد: باید در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز، حذف پارکینگ و اضافه بناها اولویت را بر آموزش و آگاه سازی عمومی قرار دهیم ، مشاوران املاک باید آموزش های لازم را ببینند و همچنین آموزش ناظران ساختمان در دستور کار قرار گیرد تا مالکان و سازندگان با مشکلات ناشی از افزایش طبقات و اضافه بنا، حذف پارکینگ ، تبعات سایر اقدامات غیر کارشناسی آشنا و بر اساس پروانه صادر شده اقدام به ساخت و ساز کنند، لذا این یک مطالبه عمومی است که نیاز به یک همت همگانی دارد تا با افراد سودجو مقابله و از تخلفات و وقوع جرم جلوگیری شود.

مشکلات حقوقی ۶۷ نفر از مراجعین ایلامی در دیدار مردمی رسیدگی شد

رییس کل دادگستری استان ایلام در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور رسیدگی به درخواست های مردمی، با ۶۷ نفر از مراجعین دادگستری ایلام دیدار کرد.

علی محمدی در این دیدار به همراه معاونین قضایی دادگستری ایلام ضمن ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم با مردم، درخواست ها و مشکلات آنان را بررسی و حسب مورد دستورات مقتضی را صادر کردند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ارتباط وثیق مسئولان قضایی با مردم و تکریم ارباب رجوع در برنامه های کلان قوه قضائیه و سند تحول، دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان را در راستای کرامت محوری، رسیدگی به تظلمات و شکایات مردم، حفظ حقوق شهروندی مراجعین و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان و خدمت رسانی مطلوب به آنان خواند.

رییس دادگستری ایلام ادامه داد: فرآیند ارائه خدمت و نحوه پاسخ گویی و برخورد با ارباب رجوع باید به گونه‌ای باشد که در نهایت رضایتمندی کامل مراجعین را به دنبال داشته باشد.

علی محمدی اظهار داشت: لزوم فراهم نمودن زمینه ارتباط آسان و مستقیم مردم و مراجعین به دادگستری با مسئولین قضایی، برخورد توام با مهربانی و کرامت در عین رعایت عدالت و قاطعیت قضایی و پیگیری درخواست ها و مشکلات آنان در کم ترین زمان ممکن به کلیه حوزه های فضایی و شعب استان ابلاغ شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان