رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن


رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

در صورتی که با دنیای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص سئو آشنایی داشته باشید احتمالا نام رپورتاژ به گوش شما خورده است. اما آیا میدانید رپورتاژ آگهی چیستو چه کاربردی دارد؟ چرا باید از آن برای بهبود وضعیت سئو وبسایت استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. رپورتاژ آگهی چیست ما به صورت روزانه با...

در صورتی که با دنیای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص سئو آشنایی داشته باشید احتمالا نام رپورتاژ به گوش شما خورده است. اما آیا میدانید رپورتاژ آگهی چیستو چه کاربردی دارد؟ چرا باید از آن برای بهبود وضعیت سئو وبسایت استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی چیست

ما به صورت روزانه با انواع مختلفی از رپورتاژهای آگهی و خبری روبرو هستیم. در زیر تنها نمونه‌هایی از رپورتاژ که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم، مشاهده می‌کنید:

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن
زمانی که جلوی تلویزیون نشسته‌ایم و تبلیغات میان برنامه‌ای می بنیم. زمانی که در حال خرید از یک مغازه لباس فروشی هستیم و مغازه دار سعی دارد تا ما را مجاب به خرید اجناس و محصولات خودش کند. زمانی که یک میوه فروش از طریق بلندگوی دستی، قیمت میوه‌های خود را فریاد می‌کند. و یا حتی زمانی که ما برای مجاب کردن کارفرمای خود به عملکرد صحیح، گزارش کار روزانه تکمیل می‌کنیم.

تمامی مثال‌های بالا و بسیاری موارد دیگر را می‌توان نمونه‌ای رپورتاژ دانست. در تمام این موارد موضوعی که تکرار می‌شود، تلاش یک طرف برای مجاب کردن طرف مقابل به عکس‌العمل مناسب است. تبلیغ تلویزیون، مغازه دار و میوه فروش ما را مجاب به خرید محصولات و ارسال گزارش کار برای جلب رضایت کارفرما و گرفتن حقوق ماهیانه از آن است. اما زمانی که در حوزه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال از رپورتاژ آگهی صحبت می‌کنیم، منظور ما از رپورتاژ آگهی، مجموعه‌ای از نوشته‌ها، تصاویر، ویدئو و یا مصاحبه‌هایی است که ضمن معرفی کسب و کار و محصولات ما، خواننده یا بیننده رپورتاژ را مجاب به استفاده از محصولات و خدمات ما می‌کند.

تا به اینجا متوجه شدیم که رپورتاژ آگهی چیست اما اگر قصد انتشار یک رپورتاژ آگهی را داشته باشید برای انتشار آن، تنها کافی است که یک مقاله را به همراه تصاویر و ضمائم دیگر آماده کنیم و آن را در سایت هدف خود منتشر کنیم تا ضمن دیده شدن توسط مخاطبین، سئوی سایت خود را نیز تقویت کنیم. اما آیا همه رپورتاژهای نوشته شده به خوبی نتیجه می‌دهند؟ برای استفاده بهینه از رپورتاژ آگهی و اعمال بیشترین اثر در رپورتاژ نوشته شده، چه باید کرد؟ رپورتاژ های خود را در چه سایت‌هایی منتشر کنیم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤالات و دیگر پرسش‌ها دست یابید. همچنین در صورتی که علاقه مند هستید تا به صورت ویدیویی همه چیز را در مورد رپورتاژ آگهی بدانید و آیا میخواهید دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید پیشنهاد ما استفاده از آموزش های فرادرس در این زمینه است. برای مشاهده و دریافت این آموزش ها می‌توانید روی لینک های زیر کلیک کنید:

آموزش رپورتاژ آگهی — کلیک کنید

انواع رپورتاژ آگهی

1. رپورتاژهای کلاسیک

این رپورتاژها در گذشته‌های دور که مردم، اخبار و ریدادها را از روزنامه‌ها دنبال می‌کردند، مرسوم بودند. در آن زمان درخواست کننده رپورتاژ با پرداخت هزینه، بخشی یا ستونی از روزنامه یا مجله را در اختیار می‌گرفت و از آن بخش برای معرفی محصول و خدمات خود استفاده می‌کرد. به این ترتیب خوانندگان آن مجله، مطالب آورده شده را می‌خوانده و ممکن بود که از رپورتاژ نوشته شده تأثیر بپذیرند.

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

2. رپورتاژهای تصویری

رپورتاژهای تصویری در واقع همان تبلیغات تلویزیونی هستند که ما روزانه آن ها را در مکیان برنامه های شبکه های مختلف تلویزیون مشاهده می کنیم. این نوع از رپورتاژ با توجه به گستردگی در نحوه نمایش، تاثیر تکانه ای و مناسبی دارد ولی همانطور که می دانید با توجه به پر بودن کنداکتور شبکه های تلویزیون عموما پر هستند و برای ارائه این تبلیغات باید هزینه های گزافی را متحمل شد.

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

3. رپورتاژهای آگهی در وبسایت ها

این دسته از رپورتاژها مرسوم‌ترین و به صرفه‌ترین نوع رپورتاژ در زمان کنونی هستند. در این روش ما مقاله‌ای را با توجه به استراتژی‌های کسب و کار خود نوشته و با استفاده از تصاویر و لینک‌ها مختلف در سایت‌های مد نظر خودمان منتشر می‌کنیم. در این نوع از رپورتاژها ما باید اصول خاصی را برای تأثیر بیشتر بر روی مخاطب رعایت کنیم. همین‌طور با توجه به اینکه نوشته‌ها و مقالات موجود در دنیای وب توسط کراولرهای گوگل بررسی می‌شوند، در صورتی که ما اصول سئو را در آن‌ها رعایت کنیم، می‌توانیم از نتایج مثبت آن برای بالاتر بردن سئوی مطالب و سایت خود استفاده کنیم.

آیا رپورتاژ آگهی برای کسب و کار ما مفید است؟

حالا که متوجه شدیم رپورتاژ آگهی چیستبهترین پاسخ به این سوال که رپورتاژ آگهی برای کسب و کار ما مفید است یا خیر را استراتژی بازاریابی کسب و کار شما می دهد. به طور مثال اگر کسب و کار شما در زمینه امرو بازنشستگان است و مخاطبین شما را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند، تبلیغات آنلاین شاید آنطور که تبلیغات تلویزیونی می تواند اثر بخش باشد، مفید واقع نشود. برای این موضوع شما باید به خوبی مخاطبین خود را بشناسید و بدانید که هدف شما از بازاریابی دیجیتال چیست؟

در ارتباط با رپورتاژ آگهی نیز موضوع دقیقا همین گونه است. در ابتدا شما باید بدانید که مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند و در چه پلتفرم‌ها و سایت‌هایی حضور داند. بر همین اساس شما باید استراتژی و هدف خود را از رپورتاژ آگهی مشخص کنید. در رپورتاژ آگهی ما علاوه بر شناساندن خود به مخاطبین هدف، از طریق لینک سازی روی سئوی سای خود سرمایه گذاری می‌کنیم. باید ببینیم که چه میزان موضوع سئو برای ما مهم است و چه میزان تاثیر بر خواننده مطلب. بررسی تاثیر این موضوعات و تطابق آن‌ها با استراتژی کسب و کار شما مشخص می‌کند که رپورتاژ آگهی به سود شما خواهد بود یا خیر. همچنین برای شما مشخص می‌کند که چه چیزی بنویسید و کجا آن را منتشر کنید.

فواید رپورتاژ آگهی

فواید و مزایای رپورتاژ آگهی را می‌توانتیم به شرح زیر بیان کنیم:

رپورتاژ، یک مقاله کامل و جامع برای معرفی شما است. با رپورتاژ آگهی شما خود را به مخاطبین هدفخود معرفی می‌کنید. عمدتا ما رپورتاژ آگهی را در سایت‌های پربازدید منتشر می‌کنیم و احتمال خوانده شدن یک رپورتاژ آگهی زیاد است. به برندسازی شما کمک می‌کند. رپورتاژ آگهی نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. افزایش اعتبار وب‌سایت در میان موتورهای جستجوگر عمدتا رپورتاژ آگهی شما هیچ وقت حذف نمی‌شود و تاثیر آن به صورت دائمی برای شما لحاظ می‌شود.

رپورتاژ آگهی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

برای نگارش رپورتاژ آگهی لازم است تا یک سلسله مراتبی را رعایت کنیم تا بتوانیم ضمن تولید یه نوشته تاثیرگذار، نکات سئویی را رعایت کنیم. در ادامه بخش‌های مختلف یک رپروتاژ آگهی را با هم مرور می‌کنیم:

عنوان اصلی چکیده متن اصلی تصاویر لینک‌های استفاده شده

مراحل انتشار رپورتاژ آگهی

با توجه به نیازهای هر کسب و کاری، برای انتشار رپورتاژ آگهی باید یک سری سلسله مراتب طی شود تا نتیجه بهینه‌ای از آن بدست بیاید. در ادامه با هم این موراحل را می‌خوانیم:

1. توسعه کسب کار را از وب‌سایت خودمان آغاز کنیم

قبل از انتشار رپورتاژ آگهی ما باید سایت خود را به لحاظ مختلف بهینه و قابل استفاده کنیم. فرض کنید که شما بهترین ارائه از کسب و کار خود را در رپورتاژ آگهی نوشتید و آن را در یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌ها منتشر کردید. مخاطبین با خواندن مطلب شما، از طریق لینک‌های موجود به سایت شما مراجعه می‌کنند. اگر در سایت شما معرفی مناسب از کسب و کار، تعریف مناسب محصولات، خدمات فروش و یا هر مشکل دیگری وجود دالشته باشد، طبعا مخاطب سایت شما را با نارضایتی ترک می‌کند. در این زمان است که شما می‌بینید با وجود صرف هزینه و زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی اصلا نتجیه خوبی نگرفتید. حتی آن مخاطب ناراضی که تجربه کاربری نامناسبی از برند و یا سایت شما پیدا کرده است، دیگر یک مشتری برای شما نخواهد شد.

از طرف دیگر تصور کنید که انتشار آن رپورتاژ آگهی باع ث بالا بردن رتبه سئوی سایت شما شود و باز هم مخاطبین هدف شما بعد از انجام جستجو وارد سایت شما شوند و نتوانند خدمات یا محصواتی که انتظار دارند را بدست آورند. این جاست که باز هم کاربران ناراضی خواهند بود و رپورتاژ آگهی عملا نتیجه منفی برای شما به دنبال داشته است. برای بهبود کیفیت و عملکرد مناسب سایت خود، خوب است تا به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

تعریف مناسب محصول و خدمات خود ظاهر جذاب و گرافیک مناسب ارتقای سطح کیفی مطالب سایت خود ارتقای کیفیت سئوی سایت خود داشتن استراتژی مناسب برای مارکت و تبلیغات

2. مخاطبین خود را زیر نظر بگیرید

دلیل اصلی تمام کارهایی که ما انجام می‌دهیم، جلب رضایت مخاطبین و افزایش تعداد آن‌ها در کسب و کار ماست. برای این کار باید پرسونای مخاطبین خود را به خوبی بشناسیم.پرسونا همان شخصیت و خصوصیات مخاطبین هدف شماست. شما باید ببینید مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند، در چه رده سنی هستند، به چه چیزهایی توجه می‌کنند، نیاز آن‌ها چیست و بسیاری از سوالات دیگر. برای این موضوع شما باید به تمامی موارد زیر توجه کنید:

شخصیت (پرسونا) جامعه هدف علایق سلایق نیازها تفکرات انتخاب لحن مناسب برای نگارش

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

شما در ابتدا باید تمامی سوالات این چنینی را در مورد مخاطبین هدف خود جمع آوری کنید و نیازهای او را به خوبی بشناسید. سپس باید محصولات یا خدمات خود را مطابق با نیازهای اساسی همان کاربران بهینه کنید. در رپورتاژ آگهی نیز شما باید تصور کنید که فرصت دارید تا با مخاطب هدف خود دقایقی را صحبت کنید و کسب و کار خود را به او معرفی کنید. در این زمان است که شما با شناخت دقیق از نیازهای آن شخص، ابتدا باید در مورد نیازهای او صحبت کنید و سپس با معرفی محصولات و خدمات خود، به او بگویید که چگونه می‌توانید به حل مشکلالت و نیازهایی که دارد، بپردازید؛ به همین دلیل می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش رپورتاژ شناخت پرسونای فردی استی که قصد جذب اون را به عنوان مخاطب هدف خود دارید.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت — کلیک کنید

3. انتخاب کلیدواژه مناسب

پس از شناخت مخاطبین هدف، انتخاب کلیدواژه مناسب را می‌توانیم مهم‌ترین گام در انتشار رپورتاژ آگهی دانست. شما با انتخاب درست کلیدواژه برای نوشته خود و لینک دادن آن کلمه به صفحه مرتبط خود، رتبه خود را میان جستجوهای گوگل بالاتر می‌برید. از این طریق مخاطبینی که آن کلیدواژه را در گوگل جستجو می‌کنند، شما را در نتایج خواهند یافت و در نتیجه شما از طریق حلقه ارتباطی که با اون ایجاد می‌کنید، آن مخاطب را به عنوان یک کاربر همیشگی جذب خواهید کرد. در انتخاب کلیدواژه ما باید گام‌های زیر را طی کنیم:

ایجاد لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع فعالیت سایت: در لیستی باید تمامی کلیدواژه‌هایی که مرتبط با محصولات یا خدمات خودتان را جمع آوری کنید. در این لیست باید تمامی احتمالات برای نوشتن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و تمامی نگارش‌های ممکن از کلمالت کلیدی خود را بنویسید. استفاده از گوگل ترندز و گوگل ادز: در این مرحله، شما می‌توانید کلیدواژه‌های خود را در گوگل ترند یا گوگل ادز جستجو کنید و ببینید که مخاطبین هدف شما از طریق کدام یکی از کلیدواژه‌ها جستجوهای خود را انجام می‌دهند. انتخاب نهایی کلیدواژه‌ها و نکات کلیدی: در این مرحله شما باید از میان کلیدواژه‌های منتخب، کلیدواژه‌های مهمتر و مرتبط با موضوع کسب و کار خود را انتخاب کنید و از آن‌ها در متن استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

4. انتخاب سایت مورد نظر برای انتشار رپورتاژ آگهی

پس از انتخاب کلیدواژه، نوبت به انتخاب سایت مقصد برای انتشار رپورتاژ می‌رسد. شما با انتخاب سایت مورد نظر خود به این نتیجه می‌رسید که چه چیزی در رپورتاژ خود بنویسید، چه لحنی داشته باشید و تصاویر خود را به چه شکل انتخاب کنید. در این زمینه باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

از سایت‌هایی با موضوع مشابه با صنعت فعالیت خود استفاده کنید. انتشار رپورتاژ در سایت‌های پربازدید می تواند به دیده شدن شما کمک شایانی کند. توجه به عواملی چون بازدید سایت، دامین اتوریتی، اسپم اسکور توجه به شرایط انتشار رپورتاژ هر سایت

5. محل انتشار رپورتاژ را بررسی کنید

پس از تعیین سایت مقصد، نوبت به بررسی محل انتشار رپورتاژ می‌رسد. ما در این بررسی باید به مواردی توجه کنیم که رپورتاژ ما طبیعی به نظر بیاید. با طبیعی جلوه دادن نوشته هم گوگل متوجه تبلیغات ما نمی‌شود و هم مخاطبین این حس را خواهند داشت که سایت منتشر کننده، خودش شما را به عنوان یک کسب و کار نمونه معرفی کرده است. بنابراین توجه به موارد زیر توصیه می‌شود:

چیدمان واژه‌ها عنوان‌بندی‌ها (بلند یا کوتاه) جمله‌بندی‌ها رنگ‌بندی نوشته‌ها نحوه نمایش لینک‌ها و کلمات بولد شده تصاویر

6. نوشتن عناوین و تیترهای اصلی

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

حال نوبت به نگارش رپورتاژ می‌رسد. ما در ابتدا باید یک عنوان جذاب برایمخاطب بنویسیم. در عنوان ما باید کلیدواژه اصلی که انتخاب کردیم، به کار برده شود. با نوشتن عنوان جذاب، ما این فرصت را خواهیم داشت تا مخاطب را مجاب به کلیک کردن به مطلب کنیم و او را وارد صفحه نوشته خود کنیم. در نوشتن یک عنوان مناسب باید بهع موارد زیر توجه داشته باشیم:

یونیک بودن ترغیب کننده خواننده چیدمان و وزن‌دهی استفاده از کلیدواژه اصلی عدم استفاده از کلمات مطلق مانند بهترین یا مهمترین

7. نوشتن چکیده خوب

معمولا در ابتدای عمده سایت‌های خبری، بخشی به عنوان چکیده قرار می‌گیرد. معمولا چکیده هر مطلب شامل 20 تا 30 کلمه است و شما با این تعداد کلمه فرصت آن را دارید که مخاطبی که از طریق عنوان جذب نوشته شما شده است، به نوشته اصلی هدایت کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

8. نگارش متن اصلی

در این مرحله، مخاطب با خواند عنوان و چکیده شما، جذب نوشته شما شده است. اینجاست که شما باید با نوشته خود، مخاطب را به هدف مورد نظر خود نزدیک کنید. بهترین رپورتاژنویسان، نوشته را به سه بخش تقسیم می‌کنند. در بخشش ابتدایی نیازی را برای مخاطب تعریف می‌کنند. در بخش دوم به نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهند و در بخش سوم، به مخاطب می‌گویند که با محصولا و خدماتی که دارند در برآورده کردن توقعات و رفع نیاز آن‌ها چگونه عمل می‌کنند. در نوشتن یک متن جذاب به نکات زیر توجه کنید:

یونیک بودن متن طرح نیاز و پاسخ به آن تقسیم بندی صحیح نوشته ارائه تمامی جزئیات ارائه مدارک، مستندات و نقل قول تعداد کلمات قابل استفاده استفاده از کلیدواژه‌های مهم استفاده از تگ‌های مناسب در متن

9. تصاویر رپورتاژ آگهی

در نوشته خوب است که ما تصاویر جذابی به کار ببریم. بسیاری از مخاطبین قبل از شروع به خواندن نوشته، تصاویر آن را می‌بینند. اگر تصاویر ما جذاب باشند، مخاطب خواندن مطالب را شروع می‌کند. در قرار دادن تصاویر باید به موارد زیر توجه کنیم:

یونیک بودن تصاویر: تصاویر ما باید یونیک باشد و از سایت‌هایدیگر کپی نشده باشد. به کار بردن تصاویر اثربخش: تصاویر باید اثر بخش باشند و مخاطب را به خواندننوشته جلب کند. بررسی تصاویر سایت منتشر کننده: تصاویر ما باید در قالب تصاویر سایت منتظر کننده باشد تا همه چیز طبیعی جلوه کند. تعداد تصاویر: بهتر است بعد از هر 300 یا 400 کلمه یک تصویر داشته باشیم.

10. لینک گذاری مناسب در نوشته

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

شما باید در نوشته به خوبی کلیدواژه‌های مورد نظر خود را با لینک گذاری به سایت خود هدایت کنید. مخاطبی که نوشته شما را می‌خواند از طریق لینک‌ها به سایت شما هدایت می‌شود. علاوه بر این، با لینک گذاری مناسب گوگل به سایت شما نمره مثبت داده و به مرور زمان در نتایج جستجو بالاتر می‌روید.

کلام آخر در مورد رپورتاژ آگهی چیست

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که رپورتاژ آگهی چیست. همانطور که متوجه شدیم رپورتاژ آگهی یک روش موثر برای شناساندن کسب و کار شما در وبسایت‌های معتبر دیگر سایت. شما با نگارش یک نوشته جذاب و رعایت اصول نگارشی، بازاریابی و سئویی، ضمن جذب مخاطبین هدف، در نتایج جستجوهای گوگل بالاتر خواهید آمد. رپورتاژ آگهی یکی از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) است. در یک کسب و کار آنلاین، ما باید تمام ابعاد بازاریابی دیجیتال را مورد نظر قرار دهیم و باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشیم. در صورتی که علاقه‌مند هستید که در این زمینه آموزش ببینید، پیشنهاد ما استفاده از آموزش فرادرس در این زمینه است. برای مشاهده این آموزش‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:

مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)
رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی و نحوه نگارش آن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت