ستاره بسکتبال با ویلچر قم جهانی شد


ستاره بسکتبال با ویلچر قم جهانی شد

رکنا: ستاره سال‌های اخیر بسکتبال با ویلچر استان قم در ادامه روند موفقیت‌های خود همراه با تیم ملی ایران به سهمیه پیکارهای جهانی این رشته دست یافت.

به گزارش رکنا از قم، بازیکن شاخص بسکتبال با ویلچر استان قم در یک دهه اخیر محمد محمدنژاد است که بارها همراه با تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ایران حضور در میادین معتبر و مهم برون‌مرزی را تجربه کرده و اکنون عضو تیم ملی کشورمان در پیکارهای 2022 قهرمانی آسیا و اقیانوسیه است.

محمدنژاد که در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل و 2020 توکیو ژاپن عضو تیم ملی ایران بوده، بارها حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان و همچنین بازی‌های پاراآسیایی را تجربه کرده، در پی صعود تیم ملی کشورمان به جمع چهار تیم برتر بازی‌های 2022 آسیا و اقیانوسیه یک بار دیگر فرصت و سهمیه رقابت‌های جهانی را به موفقیت‌های خود افزود.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بعد از نتایج موفق در مرحله مقدماتی که از قضا با برتری جذاب و دلچسب مقابل تیم قدرتمند ژاپن نیز همراه بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌ها با حضور محمد محمدنژاد از قم 86 بر ۲۹ مقابل تیم ملی فیلیپین به برتری رسید و ضمن صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا به جام جهانی بسکتبال با ویلچر در امارات نیز صعود کرد.

مسابقات 2022 قهرمانی آسیا اقیانوسیه به عنوان انتخابی جام جهانی این رشته در شهر پوکت تایلند جریان دارد و ایران برای صعود به فینال با میزبان مسابقات رقابت کرد که توانست در پایان چهار زمان 10 دقیقه‌ای با نتیجه 74 بر 46 حریف را شکست داده و به فینال این دوره از بازی‌ها نیز راه یابد.

ملی‌پوشان کشورمان که در جمع آنها محمد محمدنژاد بازیکن با تجربه تیم ایثار شیمیدر قم نیز حضور دارد با این برد راهی دیدار فینال مسابقات شده و برای کسب مقام قهرمانی قاره به مصاف تیم قدرتمند استرالیا خواهند رفت.

گفتنی است: محمدنژاد در فصل 1400 مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور همراه با تیم ایثار شیمیدر قم به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت.

نظری / قم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر