طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی


طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی خوشمزه و فوری با دستور آسان

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

برنج ۳ پیمانه شوید ۱/۲ پیمانه تن ماهی ۱ قوطی پیاز ۲ عدد گوجه فرنگی ۳ عدد سیر رنده شده ۱ ق مربا خوری نمک و فلفل سیاه و قرمز، تخم گشنیز به مقدار لازم

مرحله اول ( آماده سازی مواد شوید پلو )
ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و مقداری که تفت خورد و سبک شد سیر را به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس گوجه فرنگی ها را از قبل با رنده و یا دستگاه غذاساز پوره می کنیم و به پیازمون اضافه کرده و درب تابه را بمدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا آب گوجه فرنگی کشیده شود و سس غلیظ شود. سپس تن ماهی را اضافه کرده و تفت می دهیم در آخر شوید را افزوده و از روی حرارت بر میداریم.

مرحله دوم ( پخت شوید پلو )
برنج را با مقداری نمک از چند ساعت قبل خیس کرده و روی حرارت می گذاریم سپس آبکش کرده و سیب زمینی را ورقه کرده و داخل قابلمه روغن ریخته و سیب زمینی ها را کف قابلمه می چینیم سپس یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد شوید پلو، همین طور ادامه می دهیم تا برنج مواد تمام شود سپس درب قابلمه را گذاشته و شوید پلو با تن ماهی را دم می گذاریم در آخر پخت روی برنج روغن یا کره ریخته و در ظرف سرو کشیده.

نکات و فوت و فن های شوید پلو با تن ماهی ساده

نگران سردی غذا نباشید مخلوط سیر با ادویه ها سردی غذا را از بین می برد. پودر تخم گشنیر نداشتید ادویه پلویی را جایگزین کنید. میزان شوید به سلیقه خود شما بستگی دارد می توان بیشتر از مقدار گفته شده در دستور استفاده کرد. تن ماهی خودش نمک دارد پس حواستون به مقدار نمکی که اضافه می کنید باشد. می توان رب گوجه را جایگزین گوجه فرنگی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج