آخرین مسئول دستگیر شده مرتبط با حادثه متروپل کیست؟


دادستان کل کشور از برخورد بدون اغماض با مقصران حادثه متروپل خبر داد و گفت: با متخلفین در هر بخشی که باشند چه قوه قضائیه، چه قوه مجریه، چه دستگاه‌های دیگر بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

آخرین مسئول دستگیر شده مرتبط با حادثه متروپل کیست؟

به گزارش راهبردمعاصر، حادثه متروپل آبادان علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی، ابعاد جدیدی از وجود فساد در مباحث اقتصادی، ساختمان‌سازی و مدیریت شهری را برملا کرد؛ از این رو مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، بر پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان با همکاری قوه قضائیه تأکید کردند.

وقتی صحبت از مقصران حادثه می‌شود، دایره تقصیر از مالک و پیمانکار فراتر می‌رود و باید مسئولین امر در این خصوص پاسخگو باشند و اگر دارای تقصیر باشند، به مجازات برسند. موضوعی که مورد تأکید دادستان کل کشور است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در این باره به شبکه خبر گفت: در خصوص حادثه متروپل آبادان، هر کسی چه قصور و چه تقصیر داشته باشد، حتماً از نظر ما تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. در این پرونده الان ۵ نفر از شهرداران و تعدادی دیگر از عوامل مؤثر تحت بازداشت هستند.

روز گذشته در محافل رسانه‌ای از نقش دادستانی آبادان در این حادثه با بی‌توجهی به نامه‌های ارسالی به داستانی در خصوص نا ایمن بودن متروپل صحبت‌هایی به میان آمد. منتظری در این خصوص اظهار کرد: گفته شده که دادستانی [آبادان]هم در این زمینه تقصیر یا قصوری داشته است. من به رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هم به دادستان آنجا تأکید کردم که نسبت به متخلفین در هر بخشی که باشند چه قوه قضائیه، چه قوه مجریه، چه دستگاه‌های دیگر نباید هیچ اغماضی باشد و إن‌شاء‌الله این مسأله با جدیت پیگیری خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: پس از این حادثه مسئولین قضائی استان شامل رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان به محل عزیمت کردند و در صحنه بودند و تا همین الان هم در صحنه هستند. این اصلی است که از آن هرگز نمی‌توانیم اغماض کنیم و هر کسی در هر مقام و جایگاهی که بوده بایستی پاسخگو باشد، یا قصور باشد یا تقصیر.

منتظری ادامه داد: این مسأله با جدیت برخورد خواهد شد و نظر به اینکه تعدادی از مدیران در این خصوص در مظان اتهام قرار گرفتند، به لحاظ صلاحیت هم در حوزه صلاحیت مرکز استان است. دادستان مرکز استان در این پرونده مسئولیت دارد و بنده هم شخصاً مسأله را از همان روز بعد که ابعاد این قضیه توسعه پیدا کرد، هم تلفنی و هم کتبی از دادستان مرکز استان خواستم که حضور بیشتری داشته باشد و پای کار بایستد.

وی تأکید کرد: مردم عزیز بدانند که قطعاً و مسلماً دستگاه قضائی در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و هر کسی در هر مقامی که باشد، قطعاً تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و متناسب با اتهاماتش بررسی خواهد شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه تا الان ۱۲ نفر از مسئولینی که گمان می‌رود در حادثه مسئول هستند بازداشت شده‌اند، چرا برای برخورد با دادستان آبادان تأخیر صورت گرفته است؟ گفت: میزان تقصیر را نمی‌دانم چیست و مسأله را پیگیری خواهیم کرد. دادستان آبادان که گفته شده نامه به او ارسال شده را دنبال خواهیم کرد و اگر جزو مواردی باشد که باید بازداشت شود، قطعاً اغماضی نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین مسأله‌ای که دستگاه قضائی در آبادان داشته، نظارت، کنترل و مراقبت از مسائلی است که در حاشیه گودبرداری‌ها و آواربرداری‌ها بوده، و بعد پرونده قضائی تشکیل شد و تدریجاً افرادی که مقصرند در حال شناسایی هستند و افرادی که مقصر باشند مسلماً بازداشت می‌شوند. از جمله یکی از شهردار‌ها روز جمعه بازداشت شده است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که قاضی اعم از دادستان، دادیار یا بازپرس در این زمینه قصور و یا تقصیری داشته باشد قطعاً با آن‌ها هم بدون اغماض برخورد خواهد شد. /تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان