رکورد جدید قیمت سوخت در انگلیس


رکورد جدید قیمت سوخت در انگلیس

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی اعلام کرد قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب به 1.71 پوند (حدود 2.16 دلار) افزایش یافت. این وضعیت باعث افزایش متوسط هزینه برای پر کردن باک خودروی خانواد‌ها به 93.69 پوند (118.32 دلار) شد.

رکورد جدید قیمت سوخت در انگلیس

به گزارش راهبرد معاصر داده‌های انجمن رانندگان انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های بنزین و گازوئیل در این کشور، جمعه به بالاترین حد خود رسید که از رکورد‌های قبلی که اوایل این هفته ثبت شده بود، فراتر رفت.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی اعلام کرد قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب به ۱.۷۱ پوند (حدود ۲.۱۶ دلار) افزایش یافت. این در حالی است که هزینه سوخت دیزل به نزدیک ۱.۸۲ پوند (حدود ۲.۳۰ دلار) افزایش یافت و ۲۹ پنس بیشتر شد. این وضعیت باعث افزایش متوسط هزینه برای پر کردن باک خودروی خانواد‌ها به ۹۳.۶۹ پوند (۱۱۸.۳۲ دلار) شد.

ریشی سوناک وزیر خزانه داری انگلیس در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، ماه مارس اعلام کرد دولت تا مارس ۲۰۲۳ تعرفه سوخت را به میزان ۵ پنس در هر لیتر کاهش می‌دهد. طبق گزارش‌ها، این بزرگترین کاهش در تاریخ است، اما رانندگان این اقدام را به علت افزایش قیمت در پمپ بنزین ها، کافی نمی‌دانند. کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده، راه موثرتری برای کمک به رانندگان خواهد بود.

قیمت بنزین در سطح جهانی در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نفت در بحبوحه عدم اطمینان در مورد عرضه روسیه، که ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی در اوکراین و تحریم پیشنهادی حامل‌های انرژی روسیه است، در حال افزایش بوده است. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، به این معنی که هر گونه اختلال در فرآیند‌های تولید آن به طور اجتناب ناپذیری تأثیرات جهانی خواهد داشت. در آمریکا که دیگر نفت روسیه را وارد نمی‌کند، هزینه بنزین اخیراً به بالاترین حد تاریخی رسیده است. این در حالی که در اروپا، معاملات آتی گازوئیل تقریبا به دو برابر میانگین پنج ساله خود رسیده است.

تحلیلگران انتظار دارند که هزینه‌های سوخت در آینده قابل پیش بینی بالا باقی بماند. این وضعیت فقط به دلیل بحران اوکراین نیست، زیرا هزینه‌های انرژی قبل از شروع درگیری در حال افزایش بود. تقاضای جهانی پس از اینکه همه‌گیری کووید-۱۹ شروع به فروکش کرد و جهان از قرنطینه خارج شد، افزایش یافت./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار