شکایت غول نفتی روسیه از آمریکا بر سر نفت ایران


شکایت غول نفتی روسیه از آمریکا بر سر نفت ایران

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، شرکت «روس‌نِفت»، غول نفتی روسیه در نظر دارد تا از وزارت خزانه داری آمریکا شکایت کند. مخائیل لئونتیف، سخنگوی این شرکت روسی گفت: این تصمیم روس‌نِفت در پی ادعای خزانه داری...

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، شرکت «روس‌نِفت»، غول نفتی روسیه در نظر دارد تا از وزارت خزانه داری آمریکا شکایت کند.

مخائیل لئونتیف، سخنگوی این شرکت روسی گفت: این تصمیم روس‌نِفت در پی ادعای خزانه داری آمریکا مبنی بر مشارکت این شرکت در قاچاق نفت و پولشویی برای ایران گرفته شده است.

لئونتیف افزود: «ما در دادگاه از منافع خود دفاع خواهیم کرد... هر چه بلینکن(وزیر خارجه آمریکا) می گوید، دروغ‌های عمدتا غیرقابل اثبات با ته مایه خودخواهانه است زیرا وی در هر کاری که می توانست برای منافع دولت کنونی آمریکا انجام دهد، شکست خورده است.

آنتونی بلینکن روز چهارشنبه اعلام کرد، آمریکا تحریم هایی علیه یک شبکه بین المللی درگیر در قاچاق نفت و پولشویی اعمال می کند.

وی مدعی شد، این شبکه توسط ایران و «با حمایت سطوح ارشد دولت فدراسیون روسیه» رهبری می‌شود و همچنین شامل شرکت های چینی و یک دیپلمات ارشد افغانستانی است.

مقامات آمریکایی تهدید کردند که هرکسی که نفت ایران را بخرد تحریم می‌کنند.

پس از خروج ترامپ از توافق بین المللی هسته ای با ایران، بیش از 3 سال است که آمریکا، تجارت نفت ایران را تحریم کرده است. در اوریل 2019، واشنگتن تهدید کردید که کشورهایی که نفت از تهران بخرند را تحریم خواهد کرد.

چندی پیش یک نفتکش با پرچم روسیه به علت شرایط جوی به آب های یونان پناه برده بود، توسط یونان توقیف شد.

پس از آن، گفته شد محموله این نفتکش متعلق به ایران است و یونان این نفتکش را به مقامات آمریکایی تحویل داد.

ایران نیز ‌‌در واکنش به این اقدام کاردار یونان را احضار کرد و این اقدام را دزدی بین المللی عنوان کرد‌ و در بیانیه ‌ای از دولت یونان خواست که فوراً به تعهدات بین‌ المللی خود عمل کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس