سفر قریب الوقوع شهباز شریف به ترکیه


سفر قریب الوقوع شهباز شریف به ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: شهباز شریف در روزهای آینده به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه اسلام آباد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور در اولین سفر خارجی خود پس از آغاز به کار در ماه گذشته میلادی، در روزهای آینده به ترکیه سفر خواهد کرد.

رادیو پاکستان گزارش داد، نخست وزیر پاکستان در جریان این سفر در صدد است تا با مقامات ترکیه دیدار و پیرامون زمینه‌های مورد علاقه دو کشور با آنها بحث و تبادل نظر نماید.

رادیو پاکستان در این خصوص اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان هفته آینده (به وقت محلی) به ترکیه سفر خواهد کرد تا با رهبری ترکیه درباره منافع دو جانبه گفتگو کند. این موضوع را «عاصم افتخار احمد» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالات مطرح در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود در اسلام آباد تایید کرد.

به گزارش این رسانه، این سخنگو گفت که پاکستان به روابط گسترده و متوازن مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهای بزرگ جهانی از جمله چین و ایالات متحده اعتقاد دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره وضعیت کنونی منطقه نیز گفت که کشورش بار دیگر درخواست توقف فوری نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت کنترل هند را تکرار می‌کند.

«عاصم افتخار احمد» در ادامه در پاسخ به سوالی درباره یک پاکستانی ربوده شده در نیجریه هم گفت: مقامات پاکستانی در تماس با مقامات کمیسیون عالی کشور نیجریه در اسلام آباد و همچنین وزارت امور خارجه نیجریه برای آزادی فوری و ایمن «ابوذر پاکستانی» ساکن مولتان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی