پیکر شهید دفاع مقدس در زادگاهش، خواف خراسان رضوی تشییع شد


پیکر شهید دفاع مقدس در زادگاهش، خواف خراسان رضوی تشییع شد

گناباد-ایرنا- پیکر شهید اسماعیل عرب زوزنی یکی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس عصر شنبه در شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی تشییع شد.

یه گزارش خبرنگار ایرنا، تشییع پیکر مطهر شهید عرب زوزنی بعد از ورود به خواف با حضور باشکوه مردم شیعه و سنی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی در روستای چمن‌آباد و شهرهای سده و سلامی از توابع شهرستان خواف انجام شد.

پیکر این شهید دفاع مقدس برای تشییع امروز از مشهد به شهر خواف منتقل شد که مراسم تشییع در حد فاصل میادین امام خمینی (ره) و خاتم الانبیاء (ص) این شهر صورت گرفت.

آیین وداع با پیکر این شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شنبه شب در محل مسجد و حسینیه الزهرا (س) شهر خواف برگزار می شود.

همچنین آیین وداع و تشییع پیکر شهید عرب زوزنی عصر یکشنبه هشتم خردادماه در بخش سنگان و روستای بیاس آباد، شهر قاسم آباد مرکز بخش جلگه زوزن و روستای زوزن زادگاه آن شهید برگزار و سپس پیکر این شهید در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده می شود.

آیین وداع با پیکر مطهر شهید اسماعیل عرب زوزنی روز جمعه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) همزمان با آیین اجتماع صادقیون در میدان شهدای مشهد برگزار و سپس پیکر این شهید از میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا (ع) تشییع و در حرم مطهر طواف داده شود.

شهید «محمد اسماعیل عرب زوزنی» فرزند محمد رضا در ۱۷ شهریور ۱۳۴۶ در روستای زوزن از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشود و در چهارم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت نائل آمد و در جزیره مجنون تفحص و از طریق آزمان DNA شناسایی شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن