رییس اتاق بازرگانی گلستان: کاهش تعرفه صادرات سیب زمینی ضروری است  


رییس اتاق بازرگانی گلستان: کاهش تعرفه صادرات سیب زمینی ضروری است  

گرگان- ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت : در موضوع تعرفه صادراتی از جمله سیب زمینی باید واقع بینانه اقدام شود و حفظ بازار مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، علی محمد چوپانی روز شنبه در نشست برخی از فعالان اقتصادی استان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این اتاق افزود: با توجه به پیش رو بودن زمان برداشت محصول سیب زمینی استان گلستان کاهش تعرفه صادراتی این محصول ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات خلق الساعه در موضوع تولید و صادرات مانع بقا بازار است.
وی به اشاره به برداشت محصول کلزا افزود: انتظار داریم در رابطه خرید این محصول قیمت رسمی کیلویی ۲۳ هزار تومان ابلاغ شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان در این جلسه بیان کرد: عوارض صادرات سیب زمینی مبنی بر کیلویی ۶۰ هزار ریال دور از صلاح تولید و صادرات کشور است.
امیر یوسفی افزود: باید به صرفه و صلاح کشاورزان نگاه شود و تصمیم خلاف این رویه موجب تعجب و همچنین ضربه به معیشت این قشر می شود.
وی ضمن اشاره به زیان سال های گذشته وارد شده سیب زمینی کاران گلستان، گفت؛ در صورت اصلاح نشدن نرخ تعرفه صادراتی سیب زمینی، صادرات این محصول کاهش یافته و در نهایت کشاورزان امسال متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق سنوات گذشته تاکید داریم که صاحبان تصمیم در حوزه تخصصی به ویژه اقتصادی، از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند.
در این نشست رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی، مشکل صادر کنندگان سیب زمینی در گلستان به وی منتقل شد.
استان گلستان از قطب های مهم تولید شیب زمینی بهاره در کشور است که امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار سیب زمینی کشت شده و برآورد تولید این محصول ۱۵۰ هزار تن است.
پارسال ۱۰ هزار تن سیب زمینی تولید شده در گلستان صادر شده بود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند