10 اقدام ساده برای داشتن مسافرت آرام و بدون دردسر


10 اقدام ساده برای داشتن مسافرت آرام و بدون دردسر

مسافرت همیشه پر از تصمیم های بزرگ است. مثلا اینکه به کدام کشور سفر کنیم؟ چقدر هزینه کنیم؟ کجا توقف کنیم؟ و در نهایت چطور بلیط هواپیمایی خریداری کنیم؟ اما در پس این تصویر بزرگ برخی نکته های ظریف وجود دارد که می تواند مسافرت آرام و بدون استرسی را برایتان به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب به ده نکته برای «داشتن یک مسافرت آرام و بدون دغدغه» اشاره...

برای مسافرت برخی نکته های ظریف وجود دارد که می تواند مسافرت آرام و بدون استرسی را برایتان به ارمغان بیاورد. در اینجا به ده نکته برای «داشتن یک مسافرت آرام و بدون دغدغه» اشاره می کنیم.

مسافرت همیشه پر از تصمیم های بزرگ است. مثلا اینکه به کدام کشور سفر کنیم؟ چقدر هزینه کنیم؟ کجا توقف کنیم؟ و در نهایت چطور بلیط هواپیمایی خریداری کنیم؟ اما در پس این تصویر بزرگ برخی نکته های ظریف وجود دارد که می تواند مسافرت آرام و بدون استرسی را برایتان به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب به ده نکته برای «داشتن یک مسافرت آرام و بدون دغدغه» اشاره می کنیم.

1. ماشین خود را رو به دماغه پارک کنید

بسیاری اوقات پیش آمده است که مسافران خودرو خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنند و بعد با باتری خوابیده مواجه شوند. اگر به هر دلیلی باتری ماشین شما خوابیده باشد و یا پنجره ماشین به دلیل سرقت شکسته باشد و یا هر اتفاق دیگری برای خودرو شما افتاده باشد، بهتر است ماشین خود را رو به دماغه پارک کنید تا بعدا دسترسی به باتری راحت تر باشد و هم حمل آن با ماشین حمل خودرو آسان تر باشد.

2. زمان رفتن از پارکینگ به ترمنیال را در نظر بگیرید

فرودگاه های بزرگتر به پارکینگ های بزرگتر نیاز دارند. پیدا کردن جای پارک در پارکینگ های خارج فرودگاه راحت تر است. این فرودگاه ها هم به صرفه تر بوده و هم دیرتر تکمیل می شوند و بهترین مکان برای افرادی هستند که به دنبال پارکینگ کم هزینه و به دنبال آن مسافرت آرام تری هستند. اگر در فصل پرتقاضا سفر می کنید چاره ای ندارید، جز اینکه از این پارکینگ ها استفاده کنید.

3. وسایل ضروری را در کیف دستی خود حمل کنید

به طور متوسط در هر پرواز یک کیف مفقود شده و یا جا می ماند. اگر وسیله ضروری با خود دارید آن را در کیف دستی خود حمل کنید تا یک مسافرت آرام را تجربه کنید. وسایلی که به راحتی و ارزانی قابل جایگزین نیستند مانند کفش دویدن و یا کت بارانی سبک وزن از جمله این وسایل هستند. همچنین وقتی از بخش امنیتی فرودگاه گذر می کنید، بهتر است وسایل خود را به خوبی در کیف دستی جاسازی کنید تا برای بررسی راحت تر در دسترس باشند. به عنوان مثال، اگر با خود مایعات و یا ژل حمل می کنید آن ها را در قسمت خارجی و یا بالای کیف قرار دهید تا برای اسکن شدن و یا خارج شدن دم دست باشند.

4. اطلاعات هتل خود را به خاطر بسپارید

اطلاعات هتل نظیر نام هتل، آدرس و شماره تماس آن را به خاطر بسپارید و یا آن را در برنامه موبایل خود ذخیره کنید. این مورد مخصوصا در صورتی که کیف خود را گم کرده اید و هر نوع تماس خود را با هتل از دست داده اید به کارتان خواهد آمد. همچنین می توانید قبل از ترک خانه، نقشه هتل را پرینت کنید و در صورت لزوم از آن استفاده کرده و یا به راننده سردرگم نشان دهید تا هتل را راحت تر پیدا کند. این یکی از نکات ظریف و در عین حال ضروری برای داشتن یک مسافرت آرام و بی دغدغه است.

5. ارز قدیمی را با خود حمل کنید

تبدیل ارز پس از بازگشت به خانه دردسر است، مخصوصا اینکه کسی وقت خود را این روزها در بانک تلف نمی کند. حال مسافر باید با این همه پول چکار کند؟ یکی دیگر از راه ها این است: اگر به کرات مسافرت می کنید و ارز خارجی دارید در سفرهای بعدی آن را با خود به همراه ببرید. زمانی که به ارز محلی نیاز داشتید می توانید در هر کشوری که هستید آن را تبدیل به پول محلی آنجا کنید.

6. کارت پرواز خود را حفظ کنید

اگر به محض خروج از هواپیما کارت پرواز خود را دور می اندازید در این کار تجدید نظر کنید. کارت پرواز نشان دهنده پرواز شماست. برخی از شرکت ها و خطوط هوایی تخفیف هایی را برای مسافران در نظر می گیرند. با ارائه این کارت می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین زمانی که خطوط هوایی نتواند امتیازاتی به شما دهند می توانید از این کارت استفاده کنید. اگر شما فرد خود اشتغالی هستید این کارت ها می تواند به عنوان رسیدی برای اهداف مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

7. بدانید چه زمانی از باربری هواپیما استفاده کنید

بخش باربری چمدان های شما را حمل می کند تا شما بتوانید مستقیما به گیت پرواز بروید. آن ها کمی نیز انعام برای این کار دریافت می کنند. باید بدانید که چه وقت بهتر است از آن ها استفاده کرد و چه وقت از آن ها اجتناب کرد؟

اگر از پروازی عقب افتاده اید، بخش باربری می تواند به شما کمک کند سریع تر به هواپیما برسید. اگر پرواز طولانی است و زمان محدودی دارید به سراغ باربرها بروید به آن ها انعام دهید و بعد به سمت گیت بروید. در حالت دیگر اگر زمان زیادی دارید اما پرواز شما پر شده است و خط طولانی پیش رو دارید، با هر دقیقه ای که می گذرد صندلی راهرو یا کنار پنجره از دست می رود. اگر از طریق باربری چک کنید خواهید دید خط گیت کوتاه تر شده و سریع تر می توانید تاییدیه صندلی خود را در کارت پرواز دریافت کنید.

8. تاییدیه صندلی خود را دریافت کنید

با هر دقیقه تاخیر برای گرفتن تاییدیه صندلی، صندلی راهرو و یا کنار پنجره را از دست می دهید. یکی از نکات مهم داشتن مسافرت آرام این است که به صورت آنلاین چک کنید که این کار معمولا 24 ساعت قبل از پرواز انجام می گیرد. اما توجه باشید این امر برای تمامی خطوط هوایی و کلاس های پروازی امکان پذیر نیست.

9. کیف و چمدان هایتان قابل بازشناسایی سریع باشند

زمان خرید چمدان های گل دار به سر آمده است. امروزه همه چمدان های خود را از یک فروشگاه و با یک طرح خریداری می کنند. نتیجه چه می شود؟ خطی از چمدان های شبیه به هم در مسیر ریلی تحویل چمدان. راه حل چیست؟ خیلی راحت یک روبان رنگی به چمدان خود آویزان کنید و یا یک برچسب بزرگ به آن بزنید. خواهید دید که کسی به چمدان شما دست نمی زند تا آن را شناسایی کند. حتی می توانید چمدان خود را از راه دور نیز تشخیص دهید.

10. شماره پرواز خود را به یاد داشته باشید

برای داشتن مسافرت آرام و بی دردسر این مورد بسیار مهم است. به یاد داشتن این شماره در فرودگاه هایی که لیست تمام فرودگاه های مقصد را فهرست نمی کنند، بلکه آن را با شماره پرواز نمایش می دهند، مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر