بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی


بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- تشکیل اتاق اصناف در شهرستان کاشمر، برتر شدن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در نهمین جشنواره ملی فرهیختگان کشور و اعلام برنامه های مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در کاشمر از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی در روز شنبه است.

کاشمر- مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: اتاق اصناف کشاورزی به منظور حمایت از حقوق کشاورزان منطقه در این شهرستان فعال شد. محمد شجعی روز شنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان افزود: با تشکیل این تشکل می توان از حقوق کشاورزان منطقه حمایت کرد و از ظرفیت بی بدیل این نهاد در حمایت از حقوق کشاورزان منطقه استفاده کرد.مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه اتاق اصناف در اصلاح قوانین به نفع کشاورزان نقش بسزایی می تواند داشته باشد؛ افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بخش کشاورزی منطقه، موفقیت آینده کشاورزی شهرستان کاشمر به همین اتحادیه ها و اصناف بستگی دارد. شجعی بیان کرد: شهرستان کاشمر جزو شهرستان های پیشرو در خراسان است که اتاق اصناف کشاورزی را راه اندازی کرده است.

مشهد- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: طبق اعلام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد توانست در نهمین جشنواره ملی فرهیختگان رتبه برتر کشور را در بخش پژوهش و فناوری به خود اختصاص دهد.به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر جواد بهارآرا افزود: همچنین طرح برون دانشگاهی گروه هنر و معماری متعلق به دکتر مریم دانشور و پایان نامه کارشناسی ارشد گروه علوم پایه متعلق به قاسم رحیمی کلاته شاه محمد، عنوان برتر این جشنواره را به خود اختصاص دادند.گفتنی است مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با رویداد ملی گام دوم (عصر امید) ۱۱ خرداد در محل شبستان مصلای امام خمینی در تهران برگزار می‌شود.در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.دانشگــاه آزاد اسلامی واحد مشهد شامل ۸ دانشکــده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

مشهد-- فرماندار کاشمر در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برنامه هایی که به این مناسبت در کاشمر برگزار می شود را اعلام کرد. امیردایی صراف روز شنبه طی سخنانی در این جلسه افزود: حضرت امام خمینی(ره) در برابر ظلم و طاغوت ستم شاهی ایستاد و مبارزه کرد و ایشان، موسی زمانه خویش بود. وی بیان کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. او اظهار داشت: امام‌ خمینی‌(ره)، یک‌ حقیقت‌ همیشه‌ زنده‌ است‌ و نام‌ او پرچم‌ این‌ انقلاب، راه‌ او راه‌ انقلاب و اهداف‌ او اهداف‌ انقلاب‌ است. فرماندار کاشمر در ادامه با گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد ماه، این روز را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار دانست و گفت: این روز با نام، اندیشه و راه امام خمینی(ره) پیوندی از یاد نرفتنی دارد. وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در شهرستان کاشمر عنوان کرد: برگزاری مراسم سوگواری در محل امام زاده سید حمزه(ع)، سید مرتضی(ع)، مسجد جامع و مدرسه حاج سلطان‌العلما، برپایی شب شعر روح الله، برگزاری همایش زندگی به سبک روح الله برای کودکان و دانش آموزان، مسابقه نقاشی با رویکرد انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد در پارک بانوان، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه و اکران فیلم به صورت رایگان از جمله برنامه های ستاد ارتحال امام راحل در کاشمر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403