واکنش ایران به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرز‌های سوریه و عراق: موجب پیچیده‌تر شدن شرایط می‌شود


واکنش ایران به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرز‌های سوریه و عراق: موجب پیچیده‌تر شدن شرایط می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرز‌های سوریه و عراق اظهار کرد: ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور در خاک دیگر کشورها، به منظور حل و فصل اختلافات فیمابین مخالف بوده و آن را ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور‌ها دانسته و این امر را موجب پیچیده‌تر شدن شرایط و افزایش تنش‌ها می‌داند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش ایران به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرز‌های سوریه و عراق: موجب پیچیده‌تر شدن شرایط می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق اظهار کرد: ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور در خاک دیگر کشورها، به منظور حل و فصل اختلافات فیمابین مخالف بوده و آن را ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشورها دانسته و این امر را موجب پیچیده‌تر شدن شرایط و افزایش تنش‌ها می‌داند.

سعیدخطیب زاده در این خصوص اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن نگرانی‌ها را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان و همچنین توافقات به عمل آمده در چارچوب روند آستانه‌ از جمله احترام به تمامیت ارضی‌، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه و رعایت اصل عدم توسل به زور می‌داند.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: تجربه چندین سال اخیر ثابت کرده است که اقدامات نظامی در سایر کشورها، نه تنها کمکی به حل مشکلات فی مابین نکرده، بلکه تبعات انسانی نگران کننده‌ای را بدنبال داشته و باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت منطقه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن دعوت از کشورهای دوست و همسایه برای تعامل و گفتگوی سازنده ،تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است همچون گذشته برای جلوگیری از تشدید بحران و هرگونه درگیری که قربانیان آن، تنها مردم بی‌دفاع و غیر نظامی خواهد بود ، ایفای نقش نموده و مساعی جمیله را بکار بندد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته