31 کشته در پی حادثه ازدحام جمعیت در نیجریه


31 کشته در پی حادثه ازدحام جمعیت در نیجریه

در پی ازدحام جمعیت در جنوب نیجریه، دست کم 31 نفر جان باختند.

پلیس نیجریه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد بر اثر ازدحام جمعیت در یک رویداد خیریه‌ای که از سوی یک کلیسا در جنوب نیجریه برگزار می‌شد، ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی پلیس ایالت ریورز گفت این ازدحام در برنامه‌ای که از سوی کلیسای پنطیکاستی «مجمع پادشاهان» ترتیب داده شده بود، در این ایالت رخ داد و بسیاری از افراد در پی این رخداد، به دنبال کمک بودند. پنطیکاستیسم جنبشی نوگرایانه درون مسیحیت اوانجلیکی محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، بسیاری از قربانیان، برای خرید رایگانی که از سوی برنامه خیریه این کلیسا ترتیب داده شده بود، به این مکان آمده بودند. چنین برنامه‌هایی در نیجریه که بیش از ۸۰ میلیون نفر در فقر زندگی می‌کنند، امری رایج به شمار می‌رود.

به گفته سخنگوی پلیس، برنامه خیریه قرار بود از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه) آغاز شود؛ اما ده‌ها نفر از ساعت ۵ صبح خود را به محل رسانده بودند تا بتوانند جایشان را در صف حفظ کنند. فیلم‌های گرفته شده از صحنه حادثه، لباس‌ها و کفش‌هایی را نشان می‌دهد که برای افراد مستحق در نظر گرفته شده بود.

پس از این رخداد، برنامه «خرید رایگان» که از سوی کلیسا برنامه ریزی شده بود، به حال تعلیق درآمد و مقامات نیجریه در حال بررسی چگونگی این حادثه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش