مسقط مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا را تکذیب کرد


وزیر خارجه عمان ضمن رد مذاکرات محرمانه میان ایران، آمریکا و عمان درباره احیای برجام اعلام کرد دستیابی به توافقی جدید به نفع خاورمیانه و جهان است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در اظهاراتی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران، مذاکرات محرمانه بین عمان و ایران و آمریکا را درباره احیای...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در اظهاراتی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران، مذاکرات محرمانه بین عمان و ایران و آمریکا را درباره احیای برجام تکذیب کرد و گفت که دستیابی به توافقی جدید به نفع خاورمیانه و جهان است.

به گزارش خلیج آنلاین، بدرالبوسعیدی، همچنین اظهار داشت که آمریکا درحال بازبینی مواضع و استقرار نیرو‌های خود در خاورمیانه است، اما از منطقه خارج نخواهد شد.

وزیر امور خارجه عمان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه کشورش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی نمی‌کند، خواستار حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین شد. او همچنین عنوان داشت: «عمان اولین کشور حاشیه خلیج فارس است که از زمان توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ برای برقراری صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت میکند. مسقط به توافق ابراهام نخواهد پیوست و ابتکاراتی که در حمایت از مردم فلسطین باشد ترجیح می‌دهد.»

او معتقد بود که هر موفقیتی در توافقات ابراهام باید به حل و فصل نهایی، پایدار و عادلانه موضوع فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری دست یابد.

در اکتبر ۲۰۱۸، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، یک سفر رسمی به مسقط داشت و طی آن با سلطان قابوس بن سعید دیدار کرد. این اولین سفر یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۶ بود.

امارات و بحرین سال ۲۰۲۰ با پا در میانی آمریکا با خیانت به آرمان‌های فلسطین توافقنامه آبراهام را امضا کرده و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی