قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج به سرانجام می رسند


قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج به سرانجام می رسند

کرج – ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به طولانی شدن زمان احداث دو پروژه بزرگ قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج گفت : با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم شورای شهر این دو پروژه به سرانجام می رسند.

به گزارش ایرنا، جواد چپردار شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت : آنچه که ما به عنوان شورای ششم کرج برای اولویت بندی تعهد کرده ایم به سرانجام رساندن دو پروژه ملی خط دو قطار شهری کرج و بزرگراه شمالی این کلانشهر است .

وی ادامه داد: در کنار این دو پروژه بزرگ ، مطالبات اصلی مردم بر اساس اطلاعات و آمار مدیریت پسماند ، ترافیک و مشکلات دیگر است که طبق اولویت بندی ها به وعده های خود عمل خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : پروژه های اساسی و بزرگی مانند قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج منابع اعتباری زیادی می خواهد و نباید ما را از مطالبات اصلی مردم بازدارندبرهمین اساس در کنار این دو پروژه به

سایر نیازهای کرج رسیدگی خواهد شد.

چپردار افزود: به اندازه تعهدات و ظرفیت ها پای کار هستیم و دو پروژه قطار شهری و کمربند شمالی را تکمیل و تسریع خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در شورای قبل صحبت از آماده شدن ایستگاه های طالقانی و گلشهرخط دو قطار شهری کرج به میان آمد درحالیکه تجهیزات از جمله پله های برقی و هواکش نصب نشده بود و ما به جهت اینکه در ادامه کار

انجام شود صبر کردیم.

چپردار گفت : افتتاح ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا طالقانی کرج مشکلی را از مردم برطرف نخواهد کرد و بهتر بود که شروع افتتاح ایستگاه ها را از میدان شهید سلطانی آغاز می کردند و قطار شهری بین تهران – کرج قسمتی از

مسافر را در نقاطی از شهرکرج جابه جا کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : اکنون تلاش ها بر این معطوف شده تا خط دو قطار شهری بین میدان شهید سلطانی در شرق کرج و در ادامه خط ریلی تهران – کرج به چهار راه طالقانی کرج متصل شود.

وی افزود: طبق پیش بینی ها انجام این طرح حدود دو سال زمان می برد؛ البته راه اندازی ایستگاه گلشهر تا چهارراه طالقانی جزو مطالبات مردم است و به زودی تست گرم و سرد این ایستگاه انجام خواهد شد.

چپردار با اشاره سفر ۱۸ فرودین ماه سال جاری رییس جمهور وهیات دولت به استان البرز گفت : در این سفر با اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای ساخت انبارهای متروی کرج ، گام اساسی در این زمینه برداشته شد.

وی اظهار داشت: در این سفر رییس جمهور به البرز نیز سهم اعتباری دولت از بزرگراه شمالی کرج از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و این حمایت ملی موجب شد تا پروژه با جدیت ادامه یابد.

چپردار گفت : قرار است وزارت راه و شهرسازی در تکمیل این پروژه به مدیریت شهری کرج کمک کند تا هرچه سریع تر ترافیک ورودی شرقی کرج روان سازی شود.

ساماندهی پسماند مطالبه مردم

رییس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از ساماندهی پسماندهای کرج و منطقه حلقه دره به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم یاد کرد و بیان داشت : از این جهت از مردم عذرخواهی می کنیم و شرمنده آنها هستیم .

وی ادامه داد: در حوزه پسماند به مردم کرج جفا شده و می بایست مدیریت های پسماند در سال های گذشته با بیت المال ساماندهی می شد؛ در این کلانشهر برنامه داریم و در شرف انعقاد قرارداد است که خروجی آن موردرضایت

مردم قرار می گیرد.

چپردار اظهار داشت: در طول ادوار گذشته سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری در این حوزه عملکرد درستی نداشته و اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید نقاط ضعف مدیریت خودمان بشناسیم .

وی گفت : طرح تحقیق و تفحص از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در شورای شهر مصوب شده است وبه مردم نوید می دهیم روزانه یک هزارو ۵۰۰ تن زباله را به خوبی مدیریت و ساماندهی کنیم .

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: به دنبال انعقاد قرارداد کارخانه زباله سوز در محل حلقه دره هستیم و برای ساماندهی زباله ها به خوبی برنامه ریزی کرده ایم .

وی با بیان اینکه از حوزه خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج رضایت نداریم ، گفت : این دو مجموعه به خوبی به وظایف خود عمل نکرده اند.

خط دو قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و قرار بود در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری برسد که بنا به دلایلی از جمله مشکلات مالی به تاخیر افتاد.

این خط ریلی بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی و پیش بینی شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل آن بین دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج حفاری شده است.

قرار است قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر بهمن ماه امسال بین گلشهر تا میدان طالقانی کرج بهره برداری شود.

بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده که قرار است این پروژه ، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب کرج متصل کند و ترافیک محدوده شرقی کرج روان

سازی شود.

این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس