برگزاری نشست پیگیری مشکلات هنرمندان و سینماهای کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری نشست پیگیری مشکلات هنرمندان و سینماهای کهگیلویه و بویراحمد

نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیگیری مشکلات هنرمندان و سیینماهای استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد خزائی» و هیئت همراه امروز (5 خرداد) در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رصد مسائل و مشکلات حوزه سینما را از ماموریت های این سازمان دانست و اظهار کرد: با رصد مشکلات و جمع بندی نهایی، راه حل ها جهت حل مشکلات پیگیری و اجرایی می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از جهات مختلف مغفول مانده است، گفت: زبان تصویر و هنر بهترین وجه برای معرفی ظرفیت‌های این استان به کشور و دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ولایت مدار و استان به نسبت تعداد جمعیت، بیشترین حضور را در جبهه ها و دفاع مقدس داشته و در مناسبت های مهم انقلاب به ویژه انتخابات ها حضور فعال و موثر دارند که این موضوع یک سرمایه برای انقلاب و نظام محسوب می شود.

خزائی با اشاره به اینکه زیرساخت های این شهر مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه سینما دارد، یادآور شد: توسعه فرهنگی که بخشی از زیرساخت‌های آن سینما، سالن های سینما، تئاتر، موسیقی و ... است، شهرهای فاقد سینما در ایران حدود ۲۲ شهر بوده و تلاش می‌کنیم با کمک شهرداری ها و بخش خصوصی فضای لازم برای سینما ایجاد شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: سینما علاوه بر بحث سرگرمی مردم، یک فضای آموزشی و دانشگاهی نیز محسوب می شود و تقریباً در کل کشور ۶۰۰ سالن فعال سینما داریم؛ ضمن اینکه در دولت عدالت محور وظیفه داریم زیرساخت ها را حداقل در مراکز استان ها احیا و تقویت کنیم.

وی با اشاره به نشست با صاحبان سینما و هنرمندان، افزود: نخستین خواسته هنرمندان استان توجه به بودجه برای تولید فیلم بود که علاوه بر سرگرمی، کارکرد اشتغال زایی نیز دارد.

خزائی اختصاص بودجه مستقل برای فیلم کوتاه و مستند را از دیگر درخواست های هنرمندان این استان دانست و یادآور شد: سه فیلم مستند با موضوع شهدای شاخص استان درخواست شد که اعلام آمادگی همکاری کردیم و این فیلم ها به صورت حرفه ای با مشارکت استان تولید خواهند شد.

این مسئول سینمایی کشور با اشاره به اینکه حق رایت جشنواره فیلم فجر این استان توسط سازمان سینمایی کشور پرداخت می شود، گفت: تجهیز دفاتر سینمای جوان را در دستور کار داریم و با توجه به تکنولوژی روز و امکانات تقریباً بخشی از سیستم ها از رده خارج بوده و تلاش می‌کنیم با همکاری استاندار استان این تجهیزات به روز شوند.

وی تجهیز سالن های سینما را از دیگر در درخواست ها دانست و افزود: سه سالن سینمایی در این راستا باید تجهیز و راه اندازی شوند که ۵۰ درصد تجهیز این سالن ها را سازمان سینمایی کشور متقبل خواهد شد.

خزائی بحث سینما فرهنگ را خواسته همه مردم دانست و گفت: شهرداری یاسوج در بهترین مکان زمین برای سینما اختصاص داده و بخش خصوصی نیز با همکاری حوزه هنری در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت، ضمن اینکه در این راستا احتیاج به همکاری شهرداری برای واگذاری دائم زمین ضروری می باشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور بحث تبلیغات و در اختیار گذاشتن بیلبوردها را از دیگر خواسته های هنرمندان در استان دانست و گفت: می طلبد در این راستا شهرداری ها همکاری لازم را با هنرمندان داشته باشند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادها و فیلم سازان خوبی دارد که باید از این استعدادها و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022