جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به ایستگاه پایانی رسید+اسامی برگزیدگان


جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به ایستگاه پایانی رسید+اسامی برگزیدگان

جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مشخص شدن برگزیدگانش و حضورِ مدیران رسانه ملّی در سالن همایش‌های صدا و سیما به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه چهارشنبه (۴ خردادماه) در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

۳۸۷ اثر در بخش های مختلف جشنواره دریافت شد که پس از پالایش اولیه ۲۵۵ اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند که از این تعداد ۹۸ اثر در بخش گزارشی ، ۴۶ اثر در بخش مستند محض ، ۴۳ اثر در بخش مستند داستانی، ۴۲ اثر در بخش مستند چهره نگاری و ۲۶ اثر هم در بخش مستند بازسازی قرار داشت.

در بخش موضوعی جشنواره هم در چهار موضوع مدافعین حرم، مدافعین سلامت، دفاع مقدس و محیط زیست با تمرکز بر مسئله آب زبان فارسی و گردشگری دریافت شد.

۲۲۱ اثر هم در بخش مردمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از پالایش اولیه ۱۱۵ اثر به مرحله نخست داوری ارسال که تعداد ۲۵ اثر آن شایسته حضور در مرحله دوم داوری شناخته شدند.

در بخش مستند نگاری رادیویی هم ۲۸ اثر به جشنواره ارسال شد که ۵ اثر آن به مرحله نهایی جشنواره رسیدند.

در بخش اول جوایز با حضور هنرمندان رادیو، میر طاهر مظلومی و ایوب آقاخانی در بخش مستند روایی بخش مردمی 2جایزه به شرکت‌کنندگان تعلق گرفت.

در ابتدا جایزه ویژه هیئت داوران به دلیل تلاش ستودنی در تولید یک مستند برای مستند «رونوشت خدا» به مبین نوری تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مستند منتخب برای مستند «سایه روشن» به خانم مونا مسلمی تقدیم شد.

تندیس جشنواره به مستند برتر «اتو پیا» برای مستند به آقای آرمان پور اسماعیلی رسید.

در بخش مستند گزارشی، لوح تقدیر و جایزه نقدی مستند منتخب به مستند «داستان عشق» به سرکار خانم نیلوفر جعفری تقدیم شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر و جایزه نقدی مستند برتر و برای مستند «مرثیه‌ای برای یک خلیج» به خانم ماندانا ابراهیمی میاندهی تقدیم شد.

جایزه ویژه هیات داوران به اثر «آستیکامت» حسین خلیل نژاد از رادیو جوان، «آل چادر» سیده لیلا اسراری از مرکز فارس، «مهاجرت معکوس» صادق داوری فر از رادیو تهران، «پیک نیک» امیر اکبری از رادیو صبا، «مهمان ناخوانده» مریم امینی از مرکز ایلام، در بخش مستند دفاع مقدس فاطمه محمدیان با مستند فرهنگ از رادیو فرهنگ تعلق گرفت.

با حضور علیرضا قزوه، شاهید مظفری و کمالی مدیرکل استان‌های معاونت صدا و نظام اسلامی پیشکسوت رادیو، جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی از میان نامزدها به مهران مجید پناه به مستند «بازمانده» از مرکز سمنان تعلق گرفت.

جایزه ویژه محیط زیست به رضا سلیمانی به اثر «معجزه کویر» از مرکز خراسان رضوی ث، جایزه ویژه زبان فارسی به انسیه شمس اللهی به اثر «ماجرای نیما» از رادیو صبا، جایزه ویژه گردشگری به جلال قربانی به مستند «مال کنون» از استان لرستان، برگزیده بخش مستند نگاری به محمد مهدی رکنی حسینی به اثر «مغناطیس» از رادیو معارف تعلق گرفت.

در بخش اصلی با حضور آقای صوفی معاون سابق صدا و فاطمه نیرومند جایزه به اثر «به همین سادگی» احسان زارع از رادیو ایران، «دعوتی (عروسی)» الهه الهی کهکیلویه و بویر احمد، «آخر قان» اسکند رحیمی از رادیو چیچست، مرز خوشبختی متین السادات فیروزی از رادیو ایران، «نگین کوهستان» سید محمد مهدی رکنی حسینی از رادیو معارف و «از چیزی نمی ترسیدم» مجتبی حسنی از رادیو جوان تعلق گرفت.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق