توضیحات سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور درباره بودجه این ستاد


توضیحات سخنگوی ستاد  امر به معروف و نهی از منکر کشور درباره بودجه این ستاد

در جنگ فرهنگی نابرابر فقط مبلغ هدیه بن سلمان شاهزاده سعودی به شبکه اینترنشنال 63 برابر بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جنگ فرهنگی نابرابر فقط مبلغ هدیه بن سلمان شاهزاده سعودی به شبکه اینترنشنال ۶۳ برابر بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور بوده است.

یکی از سوالاتی که مطرح است سوال در مورد بودجه ستاد است که یکی از شبکه های معاند بیان کرده بود که سااد امسال ۱۱۸ میلیارد پول دریافت کرده است حال سوال مردم این است‌که این بودجه در ستاد صرف چه هزینه ای می شود؟
بودجه را هزار میلیارد و ۱۸۰ میلیون را به ریال مطرح کردند که خیلی عجیب و حجیم به نظر بیاید در حالی که بودجه یک هفته ای شبکه های وهابی عربی اینترنشنال و من وتو که برای تخریب ارزش هایی مثل امربه معرف و نهی از منکر درست شده است بیشتر از بودجه کل ستاد برای یک کشور است.
بودجه ای که دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش بودجه در همه زمینه ها برای ستاد دیده شده است ۱۱۸‌میلیارد تومان است که این بودجه برای ۳۱ استان و ۴۲۵ شهرستان است و معلوم نیست دقیقا چه مقداری به ستاد تخصیص پیدا می کند در صورتی که پارسال هم ۵۰‌میلیارد تومان بودجه ستاد بود در حالی که ۲۹‌میلیارد به ستاد تخصیص داده شد و اگر از بودجه تخصیصی ۵۰درصد هم به ستاد بدهند به اندازه فروش یک فیلم دینامیت که امربه معروف را تخریب کرده و توسط وزارت ارشاد همین دولت مجوز اکران گرفته نمی باشد.

از نمونه کارهایی که ستاد در حال انجام ان است مقابله با جریان های سازمان یافته فساد در کشور است.
مقابله با گلوگاه فساد های سازمان یافته در گمرکات،مناطق آزاد، امنیت غذایی، بازرگانی دولتی، برخی شرکت های پتروشیمی ها، اداره ها و حمایت از کارخانه هایی که به حالت تعطیلی درآمده بودند که ستاد در آن ورود پیدا کرده و دغدغه بازگشت بیت المال را داشته است و این پیگیری با توجه به این است که یکی از شعار های دولت سیزدهم هم مقابله با فساد بود و این موضوع از دغدغه های اصلی ستاد بوده و است و این رو باید توجه داد ستاد در تمام استان ها نیروهایی دارد و افرادی در این موضوعات در حال فعالیت هستند که نیاز به پشتیبانی دارد و این بودجه مذکور که معلوم نیست چقدر از آن‌تخصیص پیدا کند اگر در فعالیتهای 450 استان توزیع شود در مقابل این هزینه های هنگفت که شبکه های معاند در حال هزینه کرد هستند واقعا هزینه ی قابل توجهی نیست.


ستاد در زمینه های مختلفی دارد کار میکند از جمله بحث عفاف و حجاب که پیگیری آن را ابتدا از دستگاه های دولتی اغاز کرده است و راه اندازی تشکل های مردمی مطالبه گر ‌و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات که برای رسیدن به جامعه اسلامی لازم و ضروری است.

تصویب این بودجه برای امر به معروف و نهی از منکر در حالی است که برای تخریب این فریضه الهی متاسفانه در دولت گذشته دو فیلم دینامیت و گشت ارشاد ۳ ساخته شد که بیش از ۹۰ میلیارد تومان فروش کرد ، خوب طبیعتا اگر بخواهیم کار فرهنگی قوی داشته باشیم و برای ترویج و فرهنگ سازی این دو واجب الهی فیلم و سریال بسازیم ، بودجه ای بسیار بیشتر از این مبلغ هم لازم است.

دشمن دارد در منظقه هزینه می کند . در جنگ سخت دشمن می گوید من ۷ ترلیون دلار در منطقه هزینه کرده ام حالا بیایند بگویند در جنگ نرم چقدر هزینه کرده اند ؟

امروز ما در جنگ فرهنگی هستیم و باید در این زمینه کار کنیم و هزینه کنیم و ستاد هم در این زمینه برنامه دارد و با برنامه کار خودش را جلو خواهد برد و اگر بحث شفاف سازی هست ابتدا شبکه های معاند بیایند بگویند چقدر و از کجا هزینه می گیرند .

بعضی از این شبکه های مثل من تو را می گویند ماهانه یک میلیون پوند هزینه میکند .همین شبکه ایران اینترنشنال بیاید و بگوید بودجش رو از کجا آورده است ؟


در همین رابطه چندی پیش مطرح شد شبکه ایران اینتر نشنال فقط در یک مورد 250 میلیون دلار معادل 7500 میلیارد تومان از بن سلمان شاهزاده سعودی پول گرفته ویا 50 میلیون دلار از رژیم صهیونیستی هدیه دریافت کرده است و می توان به شبکه های معاند دیگر اشاره کرد مثل شبکه روح الله زم که پیشنهاد بودجه ای 30میلیون دلاری به آن شده بود یا شبکه من و تو که قریب به 3 سال 53 میلیون پوند دریافتی داشته و شبکه بی بی سی فارسی که 23 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است و آیا کسی هست که بپرسد چرا این بودجه های هنگفت را خرج این شبکه ها می کنند؟

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل