اردوغان: روابط ما با جمهوری آذربایجان راهبردی است


اردوغان: روابط ما با جمهوری آذربایجان راهبردی است

رئیس جمهور ترکیه در سفر به باکو با همتای جمهوری آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سفر به باکو، ضمن حضور در نمایشگاه «تکنوفست جمهوری آذربایجان» از چندین طرح مشترک دو کشور بازدید کرد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر اینکه قدرت ترکیه به ما نیز قدرت می‌دهد؛ گفت همکاری دو کشور نقشه راه و راهبردی اساسی است و اتحاد جمهوری آذربایجان و ترکیه عامل بسیار مهم تعامل در منطقه و جهان است و این همکاری موجب پایداری صلح و ثبات در منطقه می‌شود.

وی افزود برادری و اتحاد میان ترکیه و جمهوری آذربایجان عامل مهم ثبات و امنیت در منطقه است و هرچه همکاری و روابط ما بیشتر شود صلح و آرامش در منطقه بیشتر تقویت خواهد شد.

همچنین رئیس جمهور ترکیه ضمن تبریک سالروز استقلال جمهوری آذربایجان گفت اگرچه روابط دیپلماتیک ما ۳۰ سال پیش برقرار شد، اما وحدت و سرنوشت مشترک ما تا اعماق تاریخ گسترش می‌یابد و در حال حاضر روابط دو جانبه میان دو کشور به سطحی رسیده است که می‌تواند الگویی برای منطقه و کل دنیا باشد.

وی افزود روابط ما با امضا قرارداد «شوشا» به سطح اتحاد راهبردی رسید و در همه زمینه‌ها این اتحاد و ارتباط خود را نشان می‌دهد.

اردوغان با اشاره نمایش فن آوری‌های جدید در این نمایشگاه گفت: سطحی که در محصولات صنایع دفاعی به آن رسیده ایم مهم است؛ اما هنوز راه درازی در پیش داریم. ما همچنان بر دانش، انرژی، عزم و تلاش جوانان خود در صنعت دفاعی تکیه داریم و «تکنوفست» رویدادی است که نماد این اعتماد است.

وی با تاکید بر صلح در منطقه گفت: ما فعالانه از صلح پایداری که جمهوری آذربایجان می‌خواهد با ارمنستان در منطقه برقرار کند، حمایت می‌کنیم و زمان آن است که صفحه جدیدی باز کنیم، هدف ما تضمین صلح پایدار، ایجاد اعتماد و روابط خوب همجواری و تقویت ثبات در منطقه با تسریع توسعه است.

در این دیدار همچنین تاکید شد که همکاری‌های میان دو کشور گسترش خواهد یافت و دورنمای همکاری‌ها و روابط دو جانبه مورد مذاکره قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403