آغاز طرح سنجش کلاس اولی‌ها از اول تیرماه در اردبیل


آغاز طرح سنجش کلاس اولی‌ها از اول تیرماه در اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان کلاس اولی از اول تیرماه در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، کلام الله صفری روز یکشنبه در جلسه بررسی اجرای این طرح اظهار کرد: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی نیز پس از اتمام سنجش بدو ورود در صورت وجود شرایط بهداشتی بیماری کرونا از اول مهرماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بدو ورود به دبستان متولدین ۹۴.۰۷.۰۲ تا ۹۵.۰۷.۰۱ می‌باشد، افزود: حداقل ۶۰ درصد از نوآموزان پیش‌دبستانی مناطق تحت پوشش سنجش پیش‌دبستانی متولدین ۹۵.۰۷.۰۲ تا ۹۶.۰۷.۰۱ هستند.

صفری افزود: طرح سنجش بدو ورود در ۱۳ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان عشایر مهرماه و آبان به انجام خواهد رسید، یادآور شد: جهش در پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم نیز پس از صدور کارنامه نوبت دوم از اول تا پایان تیرماه انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز با اشاره به رتبه عالی استان اردبیل در اجرای طرح سنجش گفت: ۲۴ هزارو ۷۸۱ نوآموز در سال گذشته مورد سنجش قرار گرفتند.

محمد شفایی با اشاره به اهداف طرح سنجش افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی و پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها از جمله این اهداف است.

وی بیان کرد: ساعات کاری پایگاه‌ها با رعایت فاصله اجتماعی نوبت صبح از ساعت ۱۳-۸ و شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۹-۱۴ با حداکثر پذیرش ۳۶ نفر در پایگاه الف و ۲۴ نفر در پایگاه‌های ب خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان