برنامه مساجد برای دهه کرامت/ از برپایی میز خدمت در 360 مسجد محوری تا اجرای ضیافت کریمانه


برنامه مساجد برای دهه کرامت/ از برپایی میز خدمت در 360 مسجد محوری تا اجرای ضیافت کریمانه

حجت‌الاسلام ذاکر با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در مساجد، گفت: برپایی میز خدمت در 360 مسجد محوری تهران و برگزاری نشست‌های جهاد عالمانه توسط ائمه جماعات ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام«حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از آذین بندی مساجد تهران به مناسبت ایام دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین روز دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) است، ویژه برنامه دورهمی «دختران انقلابی» به منظور تکریم و تجلیل از دختران فعال و نمونه در 360 مسجد محوری برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: با توجه به اینکه شعار محوری امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است به همین منظور خدمت افتخاری اهل مسجد به نیازمندان در هر بخش و صنفی که هستند، در محورهای مختلفی همچون حمایت مادی و تهیه بسته های ارزاق، تعمیر لوازم خانگی، تخفیف به اقشار محروم توسط کاسبان محله با محوریت ائمه جماعات مورد توجه قرار می گیرد.

میز خدمت در مساجد

وی با اشاره به برپایی میزهای خدمت به رسم اهل بیت(ع) به همت 360 مسجد محوری تهران گفت: میزهای خدمت در نقاط محوری محلات برپا می شود و مقرر شده است که غرفه هایی برپا شود و در محورهای کودکان، پذیرایی و مشاوره خدمت رسانی کند.

برنامه مساجد برای دهه کرامت/ از برپایی میز خدمت در 360 مسجد محوری تا اجرای ضیافت کریمانه

ضیافت کریمانه

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد قرائت و پخش زیارت نامه امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در ایام شب و روز ولادت این بزرگواران، قرائت زیارت امین الله در طول ایام دهه کرامت، پخش و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از ماذنه مساجد در ساعت 20 را بخش دیگری از برنامه های این ایام برشمرد و گفت: طرح «ضیافت کریمانه» به منظور توزیع غذای گرم میان نیازمندان در ایام دهه کرامت در مساجدی که مرکز نیکوکاری و یا امکان طبخ غذا دارند، انجام می شود.

«جهاد عالمانه»

حجت الاسلام ذاکر افزود: با توجه به اینکه «جهاد عالمانه» جزئی از شعار امسال ایام دهه کرامت است به همین جهت جلسات هم اندیشی، سخنرانی و پاسخ به شبهات با عنوان «جهاد عالمانه» توسط ائمه جماعات و مشاورین این حوزه در طول ایام دهه کرامت در مساجد برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه غیر از 14 و 15 خرداد، جشن های دهه کرامت در طول این ایام در مساجد برگزار می شود، ادامه داد: 14 خرداد برنامه میثاق با امام(ره) و مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در مساجد برگزار و تلاش می شود که امکان حضور دسته جمعی اهالی برخی از مساجد در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) فراهم شود. همچنین مراسم سالگرد قیام 15خرداد در مساجد بویژه در مساجد ورامین که خاستگاه این قیام است، به صورت خاص برگزار می شود.

وی به حمایت از مساجد همنام با حضرت فاطمه معصومه(س)،امام رضا(ع) و اجرای برنامه های مشترک در این مساجد با همکاری کانون خادمیاران رضوی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مساجد کانون خدمت رضوی دارند، به همین جهت توسط خادمیاران رضوی جشن های ویژه ای در این مساجد برگزار می شود.

مسابقه حدیث رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری مسابقه «حدیث رضوی» در مساجد، خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت ائمه جماعات در مساجد به تبیین و تشریح احادیث رضوی می پردازند و از احادیث مطرح شده مسابقاتی برای کودکان و نوجوانان با اهدای جوایز برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر