عزم دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت جزم است


عزم دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت جزم است

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: عزم دولت برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جزم و تصویب 10 هزار و 720 میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه 1401 در این زمینه گواهی بر این مدعا است.

علی درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا به دستگاه‌های اجرایی و ادارات در استان‌ها بودجه و اعتباراتی ابلاغ شده است که تا پایان خرداد ماه نحوه هزینه شدن آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در حمایت از خانواده، فرزندآوری و ازدواج جوانان تسهیلات و کمک‌های ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند.

درویشی گفت: جمعیت جزو اساسی‌ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام برنامه‌ریزی به شمار می‌رود به همین سبب حفظ تعادل و پویایی ساختار آن همواره مورد توجه قرار گرفته و اهمیت تغییرات جمعیتی تا حدی بوده که در سال‌های اخیر پیری جمعیت در حالت کلی و بویژه کاهش فرزندآوری، نگرانی در جامعه ایجاد کرده است.

عزم دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت جزم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را در جامعه بسیار مهم دانست و اظهار کرد: افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، روان سازی و ترویج تشکیل خانواده و تشویق به فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری را مستلزم برنامه‌ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر دانست و افزود: اجرایی شدن برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزندآوری و فراهم شدن ازدواج آسان زمینه تحقق قانون یاد شده را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش