ناشران خراسان شمالی 110 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه تهران فروختند


ناشران خراسان شمالی 110 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه تهران فروختند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ناشران این استان 110 میلیون تومان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فروختند که بیشترین آن مربوط به انتشاراتی «دُرّ قلم» با 90 میلیون تومان بود.

رضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این استان سه ناشر با ۴۷۸ عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند.

وی افزود: انتشارات آذرین مهر به مدیر مسئولی عبدالله مفاخری، انتشارات درج سخن به مدیر مسئولی رویا جاجوندیان و انتشارات دُرّ قلم به مدیر مسئولی حمید رضا رضازاده بودند.

وی گفت: انتشارات آذرین مهر با ۳۰۰ عنوان، دُرّ با ۸۵ عنوان و انتشارات درج سخن با ۹۳ عنوان در نمایشگاه بودند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: از جمله عنوان های کتاب ناشران در این نمایشگاه با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، اجتماعی و آموزشی بود.

رضایی گفت: سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش مجازی و فیزیکی به طور همزمان با حضور ۲ و هزار و ۸۰۰ ناشر داخلی و همچنین ۱۹۰ ناشر خارجی در ۷۰ غرفه از بیست‌ویکم اردیبهشت تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و بخش مجازی تا دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ در سامانه ketab.ir میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه ناشران در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کتاب به فروش رسانند.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی