عزم قاطع محسنی اژه‌ای برای برخورد با مقصران پرونده متروپل آبادان


عزم قاطع  محسنی اژه‌ای  برای برخورد با مقصران پرونده متروپل آبادان

عضو کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه به عملکرد قوه قضائیه در پرونده متروپل آبادان اطمینان داریم، گفت: رئیس قوه قضائیه قانون‌گرا، توانمند و پای کار است و معتقدم که در پرونده متروپل آبادان جزو کسانی است که می‌تواند سرافراز بیرون بیاید.

سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به وقوع حادثه ریزش برج متروپل در آبادان که منجر به جان باختن 29 نفر از هموطنانمان (تا زمان تنظیم خبر) شد، اظهار کرد: دستگاه قضائی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، بهترین عملکرد ممکن را در رسیدگی به این پرونده خواهد داشت.

نایب‌ رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره نحوه ورود قوه قضائیه به این حادثه تصریح کرد: هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم که قوه قضائیه روند مناسب و قابل قبولی در قبال این حادثه دارد یه نه اما قطعاً شناختی که جامعه حقوقی از رئیس قوه قضائیه داشته و دارد و به ویژه در طول یک سال اخیر خود را نشان داده، آقای محسنی‌اژه‌ای فردی پای کار است و لیاقت و شایستگی به معنای کامل را در مدیریت بر پرونده‌های اینچنینی دارد و هیچ چیزی سبب نخواهد شد که وی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند و آن را به خوبی انجام خواهد داد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه قانون‌گرا، توانمند، پای کار و شایسته است و معتقدم که در پرونده متروپل آبادان جزو کسانی است که می‌تواند سرافراز بیرون بیاید؛ به شخصه با اطمینانی که به رئیس قوه قضائیه دارم معتقدم به روند ورود دستگاه قضا به حادثه متروپل کاملاً خوشبین هستم و امیدوارم این روند برای جامعه هم قابل قبول باشد.

موحد درباره انتظارات از دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده فروریختن متروپل آبادان گفت: نمی‌توانیم برخلاف آنچه در قانون مشخص شده و خارج از ضوابط و مقررات شرعی و قانونی انتظاری از قوه قضائیه داشته باشیم؛ انتظار ما این است که رئیس قوه قضائیه بر اساس موازین دینی و شرعی عمل کند که قطعاً وی همین کار را خواهد کرد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس در واکنش به اینکه پیش از این حادثه، دادستان آبادان را از وضعیت سست متروپل آگاه کرده بودند و بر این اساس دادستان کل کشور تأکید کرد در برخورد با هر کسی که در این حادثه تقصیر و قصوری داشته باشد اغماض نخواهد شد، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید قوه قضائیه در این قضیه از وظیفه خود کوتاه نخواهد آمد و تمام‌قد در پای اجرای وظایف خود ایستاده و انجام وظیفه خواهد کرد.

وی درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن در تهران و کشور گفت: الان موقعیت خوبی است که از این فضای ایجاد شده استفاده و ساختمان‌های ناایمن‌ را رصد کنیم و هر جا کوچک‌ترین اهمالی و نادیده گرفته شدن قانون و ضوابط و مقررات رخ داده، ورود کنیم؛ دستگاه‌های مربوطه هم باید با تمام توان انجام وظیفه کنند و مسیر قانون و آنچه وظیفه است کاملاً اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا